Výsledky predaja Skupiny Renault na Slovensku 1-8 /2023
Renault
Celkový podiel osobných automobil Renault na Slovensku je 4,2 %, čo je o 0,9 bodu viac v porovnaní s minuloročným podielom. Vďaka 2845 predaným kusom získala značka 8. pozíciu v rámci značiek na slovenskom trhu. Súčasne je to 10. pozícia v rebríčku segmentu
osobných automobilov, 9.miesto v segmente Retail zákazníkov a 7.pozícia pri Fleet klientele.
Renault bestselery
Najpredávanejším osobným modelom v rámci ponuky Renault je ikonecké Clio. Model Clio obsadil 8.miesto (453 predaných vozidiel) na trhu B hatch, pričom 81% predajov tvorí firemná klientela.
Captur v popularite nezaostáva, práve naopak. Ale vyhráva na inom fronte. Captur je číslom jeden pre Retail klientelu (47 %). Spolu sa predalo 333 vozidiel.
Tretím najpopulárnejším modelom Renault je Arkana. V segmente C SUV, ktorý je všeobecne najbohatší na modely, získala Arkana miesto v TOP20 (18.miesto) s 213 predajmi.
LCV
V segmente LCV sa značke Renault mimoriadne darí. Minulý rok sa nám podarilo vrátiť na prvú priečku. A tú sme si dodnes udržali. Trhový podiel Renault je v súčasnosti takmer 20% (19,2 %), čo je o 5% viac ako minulý rok. Spolu sme uspokojili 1 128 objednávok.
Najpopulárnejšie LCV
Model Master získal 2. priečku v segmente Bus, je to najpredávanejší LCV model značky. Master je číslom 1 v segmente H Van s 25,5% trhovým podielom, pričom zaznamenal nárast o 30% (YOY). Najpredávanejší podvozok H Van zaznamenal úroveň 720 predaných vozidiel.
Populárny Trafic patrí medzi top modely svojho segmentu. Osobná verzia je v kategórii Minibus na 3.mieste, pričom stále zaznamená rast záujmu klientely. Nárast predajov oproti minulému roku je až 172 %! Trafic zastáva v súčasnosti 17,2 % podiel.
V rámci menších dodávok sme s modelom Trafic 4. najpredávanejšie vozidlo s takmer 13% podielom na trhu a nárastom viac ako 66% (113 tento rok).
Renault Express zanamenal 100% medziročný nárast medziročne, čo mu zabezpečilo druhú pozíciu v rámci S van segmentu.
V segmente combispace je na 8. miesto Renault Kangoo a 28 registráciami.
Dacia
Trhový podiel stále populárnejšej značky Dacia dosiahol úroveň 4,3 % s predanými 2 861 vozidlami. Na retail trhu získala 5.priečku (1 616 vozidiel).
Najpredávanejším modelom Dacia je Duster s 1421 vozidlami. Čo ho vynieslo na 4.miesto slovenského trhu. V Duster štatistikách sme zaznamenali nárast o 13% oproti minulému roku. Takmer 60% (59%) predajov tvorí retail klientela. 41% reprezentuje záujem firiem a podnikateľov. Ten sa tento rok navýšil.
V rámci segmentu B Hatch je tesne pod stupienkom víťazov Dacia Sandero. Medziročný pokles o 12% stavia Sandero na 4.miesto v segmente. Celoeurópsky trend popularity modelu Sandero u súkromnej klientely kopíruje aj trh na Slovensku: takmer 70% zákazníkov je z retail segmentu (715 predaných vozidiel celkovo, z toho retail 490 vozidiel).
Tretím najpredávanejším modelov v ponuke Dacia je Jogger, ktorý sa umiestnil na 7.mieste na trhu so 665 registráciami.
Pomer predaných LPG vozidiel v ponuke Dacia tvorí takmer 60%.