Tím Peugeot TotalEnergies v Top 10 na dramatických pretekoch v Katare

 

Napriek chaotickému priebehu pretekov na okruhu Losail sa tímu Peugeot TotalEnergies podarilo udržať si pozíciu v elitnej desiatke. Výrazne im pomohla flexibilná stratégia, ktorá im umožnila zvládnuť sériu bezpečnostných vozidiel a zmien v podmienkach trate.

Vytrvalostné preteky na 1812 kilometrov v Katare 2025 boli plné dramatických momentov. Desať núclečných fáz (Safety-Car, Virtual Safety-Car a Full Course Yellow) spôsobilo, že tímy museli neustále prispôsobovať svoju stratégiu. Peugeot TotalEnergies dokázal využiť tieto situácie a udržať sa v boji o popredné pozície.

 

Peugeot #93 s bojovnou stratégiou na 9. mieste

 

Jazdecká posádka vo vozidle Peugeot #93 sa musela vyrovnať s náročnými podmienkami. Jean-Éric Vergne si v kvalifikácii vybojoval desiate miesto, no po penalizácii za nesprávny postup v zóne žltej čiary stratil približne 30 sekúnd. Navyše, prvé bezpečnostné vozidlo ho pripravilo o výhodu, ktorú následne vyrovnalo druhé nasadenie Safety Caru, čo mu umožnilo vrátiť sa do vedúcieho kola.

Mikkel Jensen následne zaznamenal jedno z najrýchlejších kôl pretekov (1:42,646 v 134. kole) a odovzdal štafetu Vergneovi, ktorý absolvoval dvojitý stint na kombinácii tvrdých pneumatík na ľavej strane a stredne tvrdých na pravej. Finálne jazdy Paula Di Restu a Jensena vyniesli tím na deviate miesto.

 

Peugeot #94 bojoval so stratami, no ukázal silu

 

Sesterské vozidlo Peugeot #94 začalo preteky kontaktnou situáciou už v prvom kole. Loïc Duval absolvoval dvojitý stint na tvrdých pneumatikách, po ktorom odovzdal volant Stoffelovi Vandoornovi, ktorý pokračoval v rovnakej stratégii.

Večer o 18:15 sa za volant prvýkrát posadil Malthe Jakobsen, ktorý zvládol 64-kolový dvojitý stint. V ôsmej hodine pretekov však Peugeot #94, v tom čase riadený Duvalom, dostal penalizáciu za prejazd boxovou uličkou, čo ho pripravilo o dôležité body.

 

Tím Peugeot TotalEnergies v Top 10 na dramatických pretekoch v Katare

 

Tím hľadá ďalší progres

 

Technický riaditeľ Peugeot Sport Olivier Jansonnie zhodnotil preteky ako mimoriadne náročné: “Losail je trať, ktorá minimálne opotrebováva pneumatiky, no podmienky sa neustále menia. Museli sme precízne voliť stratégiu pneumatík a využiť bezpečnostné vozidlá na udržanie sa v hre.”

Počas testov v Katare najazdil Peugeot TotalEnergies viac ako 8000 kilometrov za osem dní. Tím sa teraz sústredí na vývojové stretnutie na rovnakej trati, po ktorom sa 20. apríla predstaví na šesťhodinových pretekoch v Imole.

 

Hlasy z tímu Peugeot TotalEnergies

 

Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport: “Obe naše vozidlá preteky dokončili bez väčších problémov, čo je pozitívne, zvláť sme museli rekonštrukciu vozidla #94 pred kvalifikáciou. Počas pretekov sme využili všetky dostupné príležitosti na posun v poradí. Teraz sa musíme sústaď na zlepšenie tempa, aby sme mohli bojovať o čelné pozície.”

 

Mikkel Jensen (PEUGEOT 9X8 #93): “Počas prvého dvojitého stintu sa podmienky na trati rýchlo menili. Rozhodli sme sa kombinovať tvrdé pneumatiky vľavo so stredne tvrdými vpravo. Aj keď sme neboli najrýchlejší, dokázali sme si udržať miesto v top 10.”

 

Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94): “Bola to moja prvá dvojitá jazda za nový tím. Podmienky boli náročné, keďže sme mali Safety Car dvakrát počas môjho stintu. Potreboval som dobre riadiť zahriatie pneumatík, aby som zostal v hre a nerobil chyby.”

 

Stoffel Vandoorne (PEUGEOT 9X8 #94): “V poslednom dvojstinte som sa snažil vymazať penalizáciu prejazdu boxovou uličkou. Mal som dobré tempo a podarilo sa mi zopár predbiehaní. Škoda, že sme tento víkend nezískali body, no analyzujeme situáciu a v Imole sa pokúsime o lepší výsledok.”