Je už otrepané vždy a všade dookola spomínať, že je to práve VW Golf GTI, ktorý založil koncom 70. rokov nový segment športovo-praktických áut, ktoré briti volajú hothatch. Na dedičstvo sa už Golf GTI dávno spoliehať nemôže. Do intímnej zóny mu totiž za tie desaťročia vliezlo nespočetné množstvo konkurentov. Niektorí prišli a odišli a ani pes po nich neštekne, viacerí prišli, vydržali a hlavne pomohli dvíhať latku možností tejto triedy. A v neposlednom rade je tu niekoľko nováčikov, ktorých by v tomto segmente ešte pre pár rokmi (Hyundai i30 N), alebo pred pár mesiacmi (BMW 128ti) nik nečakal. A práve prvý pravý hothatch z mníchova neustále počúva, že je Golf GTI s vrtuľkou v znaku. Porovnávať BMW 128ti s výkonom motora 265 k s bežným Golfom GTI245 nie je fér. Možno si poviete, že tiež nie je fér porovnávať BMW 128ti s VW Golf GTI Clubsport s 300 k. V podstate máte pravdu, no tu sú v prvom rade porovnateľné ceny a práve preto tento súboj dáva zmysel. Nuž, tu je:
Golf 8 GTI CS : BMW 128ti :
Hluk pri 130 km/h – / Hluk pri 130 km/h – /
3mix spotreba – 8l/100km 3mix spotreba – 6.5l/100km
TOPSPEED.sk tankuje palivo OMV MaxxMotion Performance:
https://www.omv.sk/sk-sk/cerpacie-stanice/omv-maxxmotion/omv-maxxmotion-benzin
partner videa: https://www.az-pneu.sk/
web: https://www.topspeed.sk/
fb: https://www.facebook.com/topspeed.sk
instagram: https://www.instagram.com/topspeed.sk/
#gti #golf #bmw