Renault Symbioz je dôkazom, že postaviť z obľúbeného malého crossoveru väčšie a praktickejšie auto sa ukázalo ako výborný nápad. Navyše, pod kapotou nájdete starý dobrý atmosférický štvorvalec, hoci s elektrickým dopingom.
Renault Symbioz: Viac priestoru a lepšia variabilita
Technicky vzaté, nový Renault Symbioz je predĺžený Captur. Obe autá sú až po B-stĺpiky zhodné, dokonca aj rázvor náprav 2640 milimetrov majú identický. Symbioz má však masívnejší zadný previs a vďaka tomu aj väčší batožinový priestor. Jeho objem sa v závislosti od pozície posuvnej zadnej lavice pohybuje od 460 do 624 litrov. Rátajte skôr s prvou hodnotou, pretože ak má vzadu niekto sedieť, veľký priestor na posunutie lavice dopredu tam nie je. Navyše, kým operadlo je delené v obligátnom pomere 60:40, sedák delený nie je. Preto vždy musíte posunúť celú lavicu, nie iba jej časť, ako to ponúkajú niektorí konkurenti.
Renault Symbioz a jeho hybrid – záruka nízkej spotreby
Renault Symbioz má na úvod pod kapotou jedinú motorizáciu – hybrid s atmosférickou benzínovou jednašestkou, trakčným elektromotorom, generátorom a multimódovou automatickou prevodovkou, kde štyri stupne slúžia spaľovaciemu motoru a dva elektromotoru. Na budúci rok ponuku rozšíri čisto spaľovacia verzia.
„Renaulťácky“ hybrid dnes funguje omnoho plynulejšie a jemnejšie ako pred štyrmi rokmi, keď debutoval v Cliu. V meste sa veľa jazdí čisto na elektrinu, o čom svedčí nízka spotreba benzínu 4,3 l/100 km. Mimo mesta a na diaľnici je benzínový motor pochopiteľne vo väčšej permanencii. Prevodovka však rozumne stráži jeho otáčky (pri 130 km/h motor točí 2850 ot/min). Apetít je stále malý – okresné cesty 4,4 l, diaľnica 6,5 l/100 km.
Známa kabína
Silnou stránkou Renaultu Symbioz je jeho jednoliaty dizajn. V žiadnom prípade o ňom nemožno hovoriť ako o Capture s batohom. Masívnu zadnú časť zjemňujú minimalistické koncové svetlá. Predné svetlomety sú štandardne plne diódové a na pomery jednoduchej parabolickej techniky svietia naozaj výborne. Pochvalu si zaslúži aj funkčné oplastovanie karosérie. Lišty na dverách sú natiahnuté až dolu, takže ochránia prahy pred zašpinením. Vďaka tomu je nastupovanie a vystupovanie pohodlnejšie.
Palubná doska pochádza z Capturu, čo je bezpochyby dobrá správa. Je prehľadná, ergonomicky premyslená a s jedným z najlepších multimediálnych systémov na trhu. Renault ho postavil na báze Android Automotive, preto kto používa telefón alebo tablet s Androidom, v Symbioze bude ako doma. Nechýbajú Google Mapy a množstvo aplikácií. Systém pre správne fungovanie potrebuje internet. Dáta potrebné pre online navigáciu a bezdrôtové aplikácie dostanete na päť rokov v cene vozidla. Pre sťahovanie aplikácií a prácu s nimi musíte využiť dáta z telefónu alebo si kúpiť eSIM kartu od mobilného operátora. Po piatich rokoch bude možné kúpiť si priamo od Renaultu nový dátový balík pre spomínanú navigáciu a aktualizácie. Cenu zatiaľ nepoznáme, ale importér sľubuje, že nepôjde o dramatickú položku.
Testovaný Renault Symbioz v najvyššej výbave Iconic sa pýši veľkými 19-palcovými diskami, obutými do nízkoprofilových pneumatík 225/45. V kombinácii s jednoduchou vlečenou zadnou nápravou to nepôsobí ako ideálna kombinácia pre rozbité slovenské cesty. Lenže Francúzi naladili podvozok veľmi dobre a ani „devätnástky“ neznamenajú buchotanie či nervozitu zadnej nápravy. Pochopiteľne, menšie disky a väčšie profilové číslo pneumatík prinesú viac komfortu, ale aj najväčšie kolesá sú bez problémov použiteľné.
Navyše, Renault Symbioz jazdí naozaj výborne. Má síce preposilované, ale presné riadenie a veľmi dlho odoláva nedotáčavosti. Hybridnému pohonu síce vyslovene dynamická jazda nesvedčí, lebo prevodovka vtedy nevie, čo skôr. Zato podvozok občasné „športovanie“ zvláda skvelo.
Záver: Renault Symbioz stavia na jednoduchom a funkčnom recepte
Jednoduché riešenia bývajú najlepšie. A presne taký je Renault Symbioz. Auto postavené podľa jednoduchého receptu, s pekným dizajnom, výbornými prednými sedadlami, dostatočne veľkým kufrom a úsporným hybridom pod kapotou. Vyššiu cenu na budúci rok zníži dostupnejšia, čisto spaľovacia verzia. Cena od 25 555 eur.
Videotest Renault Symbioz 1.6 E-Tech Hybrid si môžete pozrieť tu