Za prvých desať mesiacov roku 2024 si viac ako 2 300 zákazníkov vybralo jazdené vozidlá cez program Škoda Plus. Predaje vzrástli o 20 % oproti minulému roku, pričom sieť autorizovaných predajcov sa ďalej rozširuje.
Stabilný rast programu Škoda Plus v roku 2024
Program jazdených vozidiel Škoda Plus zaznamenal od januára do októbra 2024 predaj viac ako 2 300 certifikovaných vozidiel, čo predstavuje 20 % medziročný nárast. Tento úspech potvrdzuje, že slovenskí zákazníci oceňujú istotu preverenej kvality a profesionálny prístup autorizovaných predajcov. Až 64 % zo všetkých predaných vozidiel tvorili modely značky Škoda, pričom na čele predaja dominovala Škoda Octavia s 36 % podielom.
Preferované modely a rozmanitosť ponuky
Medzi najpredávanejšími modelmi vynikajú okrem Octavie aj Škoda Fabia (15 %) a SUV Kodiaq (12 %). Záujem o elektromobily podporil model Škoda Enyaq, ktorý vďaka certifikátu o stave batérie zaznamenal trojnásobný nárast predaja. Priemerná cena najpredávanejšieho modelu Škoda Octavia sa pohybovala na úrovni 17 000 EUR, s priemerným nájazdom 110 000 km, čím sa tento model stal dostupnou a obľúbenou voľbou pre mnohých vodičov.
Sieť autorizovaných predajcov expanduje
Podľa Tibora Reisza, vedúceho Business Development spoločnosti Škoda Auto Slovensko, úspechy programu vyplývajú zo systematickej stratégie a dôvery zákazníkov:
„Tieto výsledky sú dôkazom úspešnej stratégie a dôvery, ktorú sme si vybudovali u našich zákazníkov. Nárast predaja o 20 % oproti minulému roku a rozšírenie našej siete na takmer 30 obchodných miest do konca roka 2024 potvrdzujú, že program Škoda Plus je synonymom spoľahlivosti a kvality na trhu s jazdenými vozidlami.“
Škoda Plus tak naďalej zvyšuje štandardy v oblasti jazdených vozidiel, s dôrazom na kvalitu, rozmanitosť ponuky a profesionálny prístup k zákazníkom.
Trendy v pohonných jednotkách a karosériách: Škoda Plus odhaľuje preferencie slovenských zákazníkov
V predaji jazdených vozidiel v rámci programu Škoda Plus dominujú naftové motory, kombi karosérie a automatické prevodovky. Sieť certifikovaných predajcov pokračuje v rozširovaní svojej dostupnosti naprieč Slovenskom.
Medzi preferenciami zákazníkov programu Škoda Plus vynikli naftové motory, ktoré tvorili 53 % predaja. Benzínové motory obsadili 44 % podiel a hybridné či elektrické pohonné jednotky sa zatiaľ na trhu podieľali 3 %. Pokiaľ ide o prevodovky, vozidlá s automatickou prevodovkou predstavovali 58 % predaných áut, zatiaľ čo manuálne prevodovky tvorili 42 %.
Najčastejšie vyhľadávanou kombináciou bola karoséria typu kombi s motorom 2,0 TDI a automatickou prevodovkou, čo podčiarkuje praktickosť a všestrannosť týchto vozidiel. Pohon všetkých štyroch kolies preferovalo 19 % zákazníkov, čo ukazuje stabilný záujem o vozidlá vhodné pre náročnejšie terény alebo nepriaznivé podmienky.
Starnutie vozového parku a obľúbené farby
Viac ako polovica (52 %) predaných vozidiel bola staršia ako 5 rokov. Vozidlá mladšie ako 5 rokov tvorili 34 % predaja, zatiaľ čo zánovné automobily do 18 mesiacov alebo s nájazdom do 30 000 km si vybralo 14 % kupujúcich. Zaujímavým trendom je aj fakt, že až 55 % áut malo len jedného predchádzajúceho majiteľa.
Medzi farbami dominovali biela (26 %), šedá (18 %) a čierna (17 %), čo naznačuje, že slovenskí motoristi stále uprednostňujú neutrálnu farebnú paletu, ktorá je vhodná pre širokú škálu modelov a použití.
Rozširujúca sa sieť Škoda Plus: Nové predajné miesta pre zákazníkov
Sieť Škoda Plus výrazne rozšírila svoju prítomnosť na slovenskom trhu. Kým na začiatku roku 2024 disponovala 21 obchodnými miestami, do konca roka sa plánuje rozšíriť na takmer 30 lokalít. Táto expanzia zaručuje lepšiu dostupnosť certifikovaných jazdených vozidiel pre zákazníkov z rôznych regiónov.
Potenciálni záujemcovia majú možnosť prezrieť si denne aktualizovaný zoznam dostupných áut na oficiálnej webstránke programu Škoda Plus, kde je aktuálne k dispozícii približne 600 modelov. Táto praktická funkcia umožňuje zákazníkom zoznámiť sa s ponukou ešte pred návštevou predajcu, čím sa zvyšuje pohodlie a efektivita výberu.
„Program Škoda Plus začal rok 2024 s 21 obchodnými miestami, avšak vďaka pokračujúcemu rastu by sa do konca roka mala sieť rozšíriť takmer na 30 miest, čím sa posilní prístupnosť a pokrytie pre zákazníkov na Slovensku. V súčasnosti je na stránke Škoda Plus inzerovaných takmer 600 vozidiel, čo svedčí o širokej ponuke a možnostiach pre potenciálnych kupujúcich,“ uviedol Martin Kiseľák, projektový manažér programu Škoda Plus zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko.