Škoda Octavia RS prichádza vo vylepšenej verzii s výkonom 195 kW a novým dizajnom. Najobľúbenejší športový model automobilky Škoda dostal modernizovaný vzhľad, špičkovú techniku a prvky výbavy, vďaka ktorým kombinuje vysoký výkon s komfortným využitím v každodennej premávke.

Aktuálna Škoda Octavia RS rozširuje rodinu RS po boku nových SUV a elektrických modelov, ktoré sú symbolom silného odkazu Rallye Sport. Základom jej pohonu je rovnako modernizovaný 2,0 TSI štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k), čím sa zaraďuje na vrchol ponuky Octavie. Vďaka úpravám v oblasti aerodynamiky, vrátane spojlera a difúzora na prepracovanom nárazníku, a tiež vďaka ľahkým zliatinovým diskom s rozmerom až 19 palcov, poskytuje auto nižší odpor vzduchu. Zároveň vyniká červenými brzdovými strmeňmi, typickými pre RS modely.

skoda octavia rs

Škoda Octavia RS: Športový podvozok a progresívne riadenie

 

Športovo znížený podvozok a progresívne riadenie prispievajú k lepšej stabilite pri rýchlejšej jazde a citlivejšej odozve pri manévrovaní. Viacero prvkov exteriéru dostalo čierne lakovanie, čo autu dodáva dravý vzhľad. V základnej výbave nechýbajú Matrix-LED predné svetlá, Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami a systém KESSY na bezkľúčové odomykanie či zamykanie.

Škoda Octavia RS: Interiér s červenými akcentmi a prepracovaným infotainmentom

 

Dizajn kabíny charakterizuje najmä tmavé čalúnenie doplnené kontrastnými červenými stehmi na sedadlách a vo dverách, vďaka čomu interiér pôsobí športovo a elegantne zároveň. Špeciálne navrhnuté športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy poskytujú lepšiu oporu v zákrutách. Infotainment a digitálny prístrojový panel majú pre RS verziu osobitnú grafiku, čo podčiarkuje exkluzívnosť tohto modelu a vylepšuje používateľský zážitok.

skoda octavia rs

Najvýkonnejší spaľovací motor značky Škoda vo vynovenej športovej karosérii


Modernizovaná verzia obľúbeného modelu Octavia RS prináša benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k), minimalizované vnútorné trenie a rad technických úprav, ktoré rozširujú športový charakter aj v bežnej premávke.

Základom novej Škoda Octavia RS je rovnaký štvorvalcový agregát 2,0 TSI, aký využíva aj Kodiaq RS. V tejto verzii však vývojový tím automobilky Škoda aplikoval jemné ladenie na úrovni jednotlivých komponentov, ako je nový tvar dna piestov a inovatívne tesnenie kľukového hriadeľa. Tieto opatrenia znižujú vnútorné trenie, zlepšujú spaľovací proces a optimalizujú spotrebu paliva. Motor pracuje v Ottovom cykle, čím spĺňa emisnú normu EU6 EB.

Škoda Octavia RS Zvýšený výkon a efektivita bez kompromisov

 

Nový 2,0 TSI dosahuje výkon 195 kW (265 k), teda o 15 kW (20 k) viac oproti predchádzajúcemu modelu, pričom nestráca na dynamike ani pri každodennom jazdení. Systém turbodúchadla s obtokovým ventilom, vstrekovaním paliva pri 350 baroch a variabilným zdvihom ventilov zabezpečuje svižnú odozvu už od nižších otáčok. Výfukové potrubie a systém zapaľovania boli prepracované tak, aby prispievali k vyššej spoľahlivosti aj kultivovanosti. Vďaka akustickému tlmeniu kľukovej skrine je chod motora tichší a plynulejší.

skoda octavia rs

Sedemstupňová DSG a športový výfuk priamo z továrne

 

Tak ako v prípade Kodiaq RS, aj v Octavii RS sa motor spája výlučne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG (DQ 381) so spojkami v olejovom kúpeli. Takáto koncepcia zabezpečuje rýchle radenie a možnosť zachovať zaradený prevod pri manuálnom režime na športovú jazdu. Na rozdiel od Kodiaqa RS, ktorý ponúka 58-litrovú nádrž, má Octavia RS palivovú nádrž s objemom 50 litrov. Disponuje však novým športovým výfukom, ktorý prináša výraznejší zvukový prejav a podčiarkuje jej temperament.

Vďaka týmto inováciám je Škoda Octavia RS atraktívnou voľbou nielen pre milovníkov rýchlej jazdy, ale aj pre tých, ktorí hľadajú komfort a každodennú využiteľnosť. Pridané protizávažie kľukového hriadeľa a ďalšie optimalizácie motora svedčia o zameraní sa na detaily, ktoré zlepšujú zážitok z jazdy aj pri dlhých cestách.

Škoda Octavia RS predstavuje športový vrchol pre modernizovaný bestseller značky

Najnovšia verzia nadväzuje na 25-ročnú tradíciu modelov s označením RS a prináša výkonnejší motor 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k), čierno lakované dizajnové prvky a športovo ladený podvozok. V ponuke zostávajú dve karosárske verzie, pričom záujemcovia môžu voliť aj z dvoch variantov interiéru.

skoda octavia rs combi

Škoda uvádza modernizovaný model Škoda Octavia RS, ktorý nadväzuje na dlhoročné pôsobenie rady RS. Pôvodné sériové verzie RS sa v portfóliu značky objavili už v roku 2000, pričom aktuálna verzia plynulo zapadá do štvrtej generácie bestselleru. Technický základ tvorí benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k) a maximálnym krútiacim momentom 370 Nm. Agregát je vždy spojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. Na výber je taktiež karosárska verzia liftback alebo kombi, pričom rozdiel medzi nimi sa prejavuje najmä v akcelerácii, ktorá pri liftbacku dosahuje 0 – 100 km/h za 6,4 sekundy a pri kombi za 6,5 sekundy. V oboch prípadoch je maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Octavia RS2,0 TSI
Výkon195 kW (265 k) / 5 250 – 6 500 min-1
Maximálny krútiaci moment370 Nm / 1 600 – 4 500 min-1
Prevodovka7stupňová DSG
PohonPohon predných kolies
Zrýchlenie 0–100 km/h6,4 s (6,5 s)*
Najvyššia rýchlosť250 km/h (elektronicky obmedzená)

Škoda Octavia RS a dlhá história úspechov

 

Tradícia modelu Octavia RS siaha do roku 1998, keď automobilka Škoda uviedla prvú generáciu s týmto športovým označením. Odvtedy sa predalo viac ako 350 000 exemplárov, pričom takmer polovica z nich (46,5 %) putovala k zákazníkom do Nemecka. Ďalšími významnými trhmi sú Česká republika (8,8 %) a Veľká Británia (7,5 %). Vysoký záujem o športovú verziu Octavie podčiarkujú početné ocenenia: Škoda Octavia Combi RS získala Golden Steering Wheel 2024 v kategórii strednej triedy, pričom v minulosti model Octavia obdržal aj uznania Red Dot Award 2020 či Best Cars od nemeckého magazínu auto motor und sport. Nezanedbateľný je aj úspech na domácej pôde, kde Octavia zvíťazila v ankete Fleet Derby 2021, a uznania za najlepší rodinný automobil vo Veľkej Británii potvrdzujú univerzálnosť tohto modelu.

Vyšší výkon, nový športový výfuk a funkcia Emotion Start

 

Najnovšia Škoda Octavia RS prešla účelnými vylepšeniami, aby ponúkla ešte pôsobivejší zážitok z jazdy. Výkon motora 2,0 TSI stúpol o 15 kW (20 k) oproti predchádzajúcej verzii, takže teraz dosahuje úroveň 195 kW (265 k), pričom krútiaci moment vrcholí pri 370 Nm. Vďaka softvérovým úpravám riadiacej jednotky (ECU) v režime Sport pohotovejšie reaguje na plyn a vo vozidle nájdeme aj nový športový výfuk, ktorý zabezpečuje prenikavejší zvukový prejav. Inováciou je aj funkcia Emotion Start: aktivuje sa podržaním štartovacieho tlačidla a spustí agregát pri zhruba 2 100 ot/min, čím vytvorí špecifickú zvukovú kulisu už pri štarte.

skoda octavia rs interier

Znížený športový podvozok a progresívne riadenie pre lepšiu ovládateľnosť

 

Súčasťou štandardnej výbavy je športový podvozok, ktorý disponuje o 15 mm nižšou svetlou výškou než bežné modely Octavie. Upravené pružiny a tlmiče s tuhším naladením vylepšujú stabilitu v zákrutách, zatiaľ čo elektronická uzávierka diferenciálu VAQ prispieva k lepšiemu prenosu výkonu na vozovku. Tím inžinierov doplnil progresívne riadenie, ktoré mení prevod v závislosti od natočenia volantu, čo uľahčuje manévrovanie pri nižších rýchlostiach a zároveň poskytuje istotu a presnosť pri dynamickej jazde. Možnosť voľby adaptívneho podvozka DCC zaručuje širší rozsah naladenia – od režimu Comfort cez Normal až po Sport či Individual. Toto riešenie zohľadňuje rôzne preferencie vodiča a prispieva k vysokej miere všestrannosti.

Originálne pneumatiky pre vyššiu trakciu

 

Pri vývoji novej Octavie RS sa automobilka Škoda spojila s výrobcom pneumatík, aby vytvorili špecifickú zmes a dezén s dôrazom na športový charakter. Tieto pneumatiky poskytujú spoľahlivý záber, skracujú brzdnú dráhu a umocňujú istotu pri rýchlejšom prechádzaní zákrut. Vďaka tomu si Škoda Octavia RS uchováva tradičné výhody rodinného auta, no súčasne ponúka vodičom mimoriadne dynamický prejav hodný označenia RS.