Škoda Kodiaq RS s najnovšou generáciou motora 2,0 TSI, prepracovaným dizajnom a bohatou štandardnou výbavou sa tento veľký SUV model stáva atraktívnou voľbou pre vodičov, ktorí hľadajú spojenie športového charakteru a každodenného komfortu.
Nová Škoda Kodiaq RS je ďalším prírastkom do športového radu RS, ktorý sa opiera o dlhoročnú tradíciu automobilky Škoda. Skratka RS (Rallye Sport) sa prvýkrát objavila na pretekárskych vozidlách a od roku 2000 zdobí aj sériové modely tejto značky. Pod kapotou nájdeme nový benzínový štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k), ktorý zabezpečuje dynamickú akceleráciu a stabilnú jazdu v rôznych podmienkach. Technické inovácie však nestojí iba na pohonnej jednotke – inžinieri sa zamerali aj na zlepšenie aerodynamických vlastností. Prepracovaný predný a zadný nárazník so spojlerom a difúzorom pomohli znížiť odpor vzduchu.
Škoda Kodiaq RS: Dizajn a výbava s dôrazom na športové detaily
Nový Kodiaq RS má množstvo tmavých exteriérových prvkov, ktoré zvýrazňujú jej športový charakter. Súčasťou štandardnej výbavy sú okrem iného Matrix-LED predné svetlomety, Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami a systém KESSY pre pohodlné odomykanie či zamykanie vozidla. Vo vnútri dominuje najmä čierne čalúnenie stropu, červené kontrastné stehy a špeciálne športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. K tomu sa pripája progresívne riadenie pre presnejšiu ovládateľnosť a 20-palcové zliatinové disky kolies s červenými brzdovými strmeňmi, ktoré automobilu dodávajú ešte výraznejší vzhľad.
Škoda Kodiaq RS: Špičkové technologické riešenia
K dispozícii je moderný infotainment a digitálny prístrojový štít s prepracovanou grafikou, typickou pre modely RS. Vysoká úroveň bezpečnostných asistentov a komfortných prvkov zaručuje, že aj napriek športovým ambíciám dokáže Kodiaq RS spoľahlivo plniť úlohu rodinného SUV.
Škoda Kodiaq RS: s benzínovým motorom 2,0 TSI
Najvýkonnejší spaľovací motor značky Škoda v novom SUV prevedení. Nová generácia športovo ladeného modelu Kodiaq RS prichádza s benzínovým motorom 2,0 TSI, ktorý poskytuje vyšší výkon, dôsledne znížené vnútorné trenie a inovatívne technické prvky. Výsledkom je dynamickejší zážitok z jazdy a väčší dôraz na efektivitu.
Rafinované vylepšenia motora pomohli motoristickým inžinierom zvýšiť výkon na 195 kW (265 k), čo je o 15 kW (20 k) viac v porovnaní s predchádzajúcou verziou. Tento najvýkonnejší spaľovací agregát značky Škoda tak reprezentuje pokrok nielen v oblasti rýchlosti a zrýchlenia, ale aj vo sfére efektívnosti. Medzi kľúčové úpravy patrí nový tvar dna piestov a inovatívne tesnenie kľukového hriadeľa, vďaka ktorým sa v motore znižuje vnútorné trenie a optimalizuje spotreba paliva. Inžinieri zároveň zachovali dynamické vlastnosti, ktoré sú pre modely s označením RS charakteristické.
Dôraz na účinnosť a kultivovanosť
Okrem upravených piestov využíva motor 2,0 TSI v modeli Škoda Kodiaq RS turbodúchadlo s obtokovým ventilom, vstrekovanie paliva pri tlaku 350 barov a systém variabilného zdvihu ventilov. Tieto riešenia v kombinácii s akustickým tlmením kľukovej skrine a vylepšeným výfukovým potrubím prispievajú k hladkému chodu a nižšej hlučnosti. Zároveň motor pracuje v tzv. Ottovom cykle a spĺňa emisnú normu EU6 EB.
Sedemstupňová DSG a špeciálne úpravy pre Kodiaq RS
Srdcom pohonnej sústavy nie je len samotný motor, ale aj sedemstupňová automatická prevodovka DSG (DQ 381) so spojkami ponorenými v olejovom kúpeli. Radenie je vďaka tomu mimoriadne plynulé, pričom športový režim umožňuje držať zaradený zvolený prevodový stupeň pre priamejší pocit z jazdy. Kodiaq RS dostal aj upravenú riadiacu jednotku motora (ECU) na dosiahnutie vyššieho krútiaceho momentu, zatiaľ čo protizávažie kľukového hriadeľa napomáha znižovať vibrácie i hlučnosť. Model Kodiaq RS je vybavený väčšou, 58-litrovou palivovou nádržou, ktorá zvyšuje dojazd pri dlhších cestách.
Zároveň stojí za zmienku, že rovnaký motor využíva aj modernizovaná Škoda Octavia RS, avšak s o niečo menšou, 50-litrovou palivovou nádržou a odlišným naladením výfukového systému. Hoci obe vozidlá čerpajú z rovnakého technického základu, Kodiaq RS cieli na kombináciu športovej DNA a priestrannej praktickosti SUV segmentu.
Kodiaq RS | 2,0 TSI |
Výkon | 195 kW (265 k) / 5 000 – 6 500 min-1 |
Maximálny krútiaci moment | 400 Nm / 1 650 – 4 350 min-1 |
Prevodovka | 7stupňová DSG |
Pohon | Pohon všetkých kolies |
Zrýchlenie 0–100 km/h | 6,3 s (6,4 s)* |
Najvyššia rýchlosť | 231 km/h (elektronicky obmedzená) |
Škoda Kodiaq RS potvrdzuje svoju športovú DNA vyšším výkonom a priestranným interiérom
Druhá generácia tohto veľkého SUV od automobilky Škoda ponúka výkonnejší motor 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 k), pohon všetkých kolies a množstvo dizajnových aj technických vylepšení. Samozrejmosťou je bohatá základná výbava, ktorá zahŕňa napríklad Matrix-LED svetlomety, progresívne riadenie, adaptívny podvozok DCC+ a audiosystém Canton.
Nový Škoda Kodiaq RS preberá rodinnú športovú tradíciu značky vďaka benzínovému motoru 2,0 TSI, ktorý dosahuje 195 kW (265 k) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Táto pohonná jednotka spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, pričom pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje elektrohydraulicky riadená viaclamelová spojka. Športový charakter podčiarkujú čierne prvky karosérie, ako je presvetlená maska chladiča a špecificky tvarované nárazníky, ktoré odkazujú na identitu rodiny RS. Model je k dispozícii v päť- aj sedemmiestnej konfigurácii, čo podčiarkuje jeho variabilitu a využiteľnosť na každodenné cestovanie.
Vyšší výkon a krútiaci moment pre dynamickú jazdu
Upravená riadiaca jednotka motora (ECU) v druhom vydaní Kodiaq RS zohľadňuje rozmery vozidla aj pohon 4×4. Vďaka tomu vie agregát s prehľadom dosiahnuť 400 Nm a zároveň ponúka rýchlu odozvu na plyn. Zážitok z jazdy podporuje systém Dynamic Sound Boost, ktorý prináša emotívnejší zvuk pri akcelerácii. Škoda zachovala aj rýchlo reagujúcu sedemstupňovú prevodovku DSG, ktorá v manuálnom režime umožňuje nechať zaradený konkrétny prevodový stupeň pre autentickejší športový pocit.
Pohon 4×4 zvyšuje trakciu i ťažnú kapacitu
Priame rozdeľovanie hnacej sily koordinuje viaclamelová spojka, reagujúca na aktuálne jazdné podmienky na základe dát z viacerých snímačov. V prípade potreby systém presmeruje až 100 % dostupného krútiaceho momentu na zadnú nápravu, pričom do hry vstupuje aj elektronická uzávierka diferenciálu. Tento dômyselný mechanizmus zlepšuje stabilitu na rôznych povrchoch a zároveň zvyšuje ťažnú kapacitu vozidla – Škoda Kodiaq RS môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 2 500 kg.
Progresívne riadenie a adaptívny podvozok DCC+ pre všestranné využitie
Predná náprava typu MacPherson a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy zaisťujú optimálnu kinematiku kolies v priečnom aj pozdĺžnom smere. Vďaka tomu Kodiaq RS spája športové jazdné vlastnosti s komfortom vhodným na dlhšie cesty či rodinné výlety. Progresívne riadenie, ktoré je súčasťou základnej výbavy, skracuje počet otáčok volantu medzi krajnými polohami pri nízkych rýchlostiach. Tým sa uľahčuje manévrovanie v meste aj na parkoviskách. Adaptívny podvozok DCC+ navyše umožňuje vodičovi meniť charakteristiku tlmičov podľa aktuálnej situácie a preferencií, čím zachováva rovnováhu medzi dynamikou a pohodlím.
Škoda Kodiaq RS prináša športovú eleganciu s červenými brzdovými strmeňmi a bohatou výbavou
Nové detaily karosérie v čiernej farbe, výkonný brzdový systém a široké možnosti úprav podvozka DCC+ zdôrazňujú dynamickú povahu druhej generácie SUV modelu Kodiaq RS. Zákazníci majú na výber dva varianty interiéru, obe s výrazným červeným prešívaním a akusticky laminovanými bočnými oknami pre lepšie odhlučnenie.
Škoda Kodiaq RS zaujme čiernymi prvkami a červenými brzdovými strmeňmi
Novinka si zachováva charakteristické znaky radu RS, medzi ktoré patria športovo ladené exteriérové doplnky a optimalizovaný podvozok. Pre druhú generáciu modelu Škoda Kodiaq RS sú typické čierne detaily karosérie – rám masky chladiča, strešné ližiny, vrchná línia okien či celý D-stĺpik. Predný a zadný nárazník majú špecifické čierno lakované segmenty, zatiaľ čo presvetlená maska chladiča prináša futuristický nádych. Zadnému nárazníku dominuje reflexný pás ťahajúci sa po celej šírke vozidla a spodná časť je vybavená viditeľnými koncovkami výfuku z leštenej nehrdzavejúcej ocele. Logo RS s novým dizajnom nájdete na piatych dverách i na maske chladiča. Model stojí na 20-palcových diskoch Elias v čiernej farbe s lešteným povrchom, vytvorených exkluzívne pre Kodiaq RS.
Červené brzdové strmene dopĺňajú športový dojem a upozorňujú na dôkladne dimenzovaný brzdový systém. Päťmiestna verzia má na prednej náprave ventilované brzdové kotúče s rozmermi 340 × 30 mm a jednopiestikovými strmeňmi. Sedemmiestna varianta ponúka 335 × 30 mm kotúče a dvojpiestikové strmene. Vzadu sú v oboch prípadoch ventilované kotúče 310 × 22 mm s jednopiestikovými strmeňmi. Tieto komponenty zaručujú spoľahlivé spomalenie aj pri využití plného výkonu motora.
Matrix-LED svetlomety a adaptívny podvozok DCC+ ako štandard
Komfort i bezpečnosť vylepšujú Matrix-LED predné svetlomety, ktoré disponujú funkciou prisvecovania do zákrut a uvítacím efektom. Vzadu zaujmú Top LED zadné svetlá s animovanými smerovkami a červenou ozdobnou lištou prepájajúcou obe svetelné jednotky. Štandardná výbava zahŕňa vylepšený systém KESSY pre automatické odomykanie (Open On Approach) a zamykanie (Walk Away Locking).
Nová generácia adaptívneho podvozka DCC+ dokáže vďaka ventilom s nezávislou reguláciou tlmenia v ťahu a tlmenia v tlaku ponúknuť až 15 rozdielnych nastavení. Tým pokrýva široký rozsah od komfortne ladených profilov až po ostré športové naladenie. Vodič si môže vybrať z viacerých jazdných režimov, vrátane Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow a Off-Road. Každý z nich mení charakteristiku tlmičov, reakciu motora a nastavenie ďalších elektronických systémov pre jazdu.
Dva varianty interiéru so športovými sedadlami a akustickými bočnými oknami
Dlhý rázvor (2 791 mm) zabezpečuje priestrannú kabínu, ktorá sa ponúka v dvoch prevedeniach. Základný interiér RS Lounge kombinuje čalúnenie mikrovláknom Suedia a umelou kožou v čiernej farbe s výrazným červeným prešívaním. Športové sedadlá majú integrované opierky hlavy a rovnaký červený kontrast nájdete aj na stropnom čalúnení, prístrojovej doske či stredovej lakťovej opierke.
Druhá možnosť, interiér RS Suite, využíva perforovanú čiernu kožu a umelú kožu s červeným prešívaním, pričom rovnaké materiály zdobia aj prístrojovú dosku, výplne dverí a lakťovú opierku. V oboch interiérových variantoch je štandardom trojramenný multifunkčný volant s červeným prešívaním a označením RS. O dokonalú zvukovú izoláciu sa starajú akustické laminované bočné okná, ktoré výrazne tlmia hluk z exteriéru.
Palubná doska zahŕňa 10-palcový virtuálny kokpit v kombinácii s 13-palcovým infotainmentom Navi, ktorý pri zapnutí víta vodiča logom RS. Štandardne dodávaný audiosystém Canton sa postará o kvalitný hudobný zážitok na dlhých cestách aj pri každodennom jazdení, čím dotvára prémiový charakter Škoda Kodiaq RS.
Interiér | Poťahy sedadiel | Štandardné funkcie | Funkcie na želanie |
RS Lounge | Perforovaná Suedia, umelá koža | · Elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou · Ambientné osvetlenie · Špecifické ozdobné lišty na prístrojovej doske a vo výplniach dverí | · Vyhrievanie zadných sedadiel |
RS Suite | Perforovaná koža, umelá koža | · Elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou · Ventilované predné sedadlá · Ambientné osvetlenie · Špecifické ozdobné lišty na prístrojovej doske a vo výplniach dverí |