Škoda je aj tento rok oficiálnym hlavným partnerom Tour de France, čím pokračuje v partnerstve, ktoré trvá už 21 rokov. Pretekári a organizátori budú mať k dispozícii 205 vozidiel, väčšinou elektrických alebo plug-in hybridných modelov. Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme bude vo väčšine etáp používať plne elektrický model Škoda Enyaq ako “červené vozidlo” na sledovanie priebehu pretekov.
Škoda na Tour de France 2024: Štart v Taliansku, cieľ v Nice
Tohtoročný 111. ročník Tour de France začne 29. júna slávnostným štartom v talianskej Florencii. Po prvýkrát sa preteky neukončia v Paríži, ale v Nice, keďže Paríž sa pripravuje na olympijské hry. Trasa pretekov, ktorá pozostáva z 21 etáp a má celkovú dĺžku takmer 3 500 kilometrov, sa skončí 21. júla.
Podpora cyklistiky a digitálne zážitky pre fanúšikov
Škoda Auto predĺžila svoju podporu cyklistiky až do roku 2028 prostredníctvom zmluvy s agentúrou A.S.O., organizátorom Tour de France. Navyše, česká automobilka tretí rok po sebe sponzoruje aj preteky Tour de France Femmes avec Zwift. Fanúšikom ponúka možnosť zažiť atmosféru Tour prostredníctvom platformy WeLoveCycling, ktorá poskytne pohľady do zákulisia, súťaže, živé dojmy z trasy a rozhovory s divákmi. Bývalý profesionálny britský cyklista Cameron Jeffers bude zabezpečovať obsah na oficiálnych kanáloch sociálnych sietí Škoda Auto.
Vyjadrenie zástupcu Škoda Auto
Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto za oblasť predaja a marketingu, uviedol: „Škoda je už viac ako 20 rokov úzko spojená s profesionálnou cyklistikou. Začiatkom tohto roka sme predĺžili zmluvu s organizáciou A.S.O. až do roku 2028, čím sme potvrdili náš záväzok voči fanúšikom cyklistiky na celom svete. V najbližších týždňoch sa budú všetky oči upierať na Tour de France a tradične pôsobivé výkony jazdcov. Do diania pretekov zapojíme fanúšikov aj prostredníctvom našej platformy WeLoveCycling pod heslom ‘What’s your Tour?’ Na našich oficiálnych kanáloch na sociálnych sieťach ponúkneme pohľady do zákulisia, súťaže, živé dojmy z trasy a rozhovory s divákmi, ktoré zabezpečí bývalý profesionálny britský cyklista Cameron Jeffers.”
Škoda Auto pokračuje v partnerstve s Tour de France: 21 rokov podpory
Kompletná flotila vozidiel pre organizátorov pretekov
Škoda Auto opäť poskytuje kompletnú flotilu sprievodných vozidiel pre Tour de France, pričom riaditeľ pretekov Christian Prudhomme bude využívať plne elektrický model Enyaq a vlajkovú loď Superb. Oficiálny vozový park pretekov zahŕňa 205 vozidiel, ktoré budú sprevádzať pelotón 176 cyklistov z 22 tímov na takmer 3 500 kilometroch trasy. Preteky prejdú cez Taliansko, San Maríno, Monako a Francúzsko, pričom sa budú konať v 21 etapách, vrátane rovinatých, kopcovitých a horských úsekov, ako aj dvoch časoviek.
Škoda a Tour de France: Dlhodobé partnerstvo
Škoda Auto podporuje Tour de France ako hlavný partner a dodávateľ vozidiel už od roku 2004. Okrem toho, Škoda Design už štrnástykrát vytvorí krištáľové trofeje pre víťazov pretekov. Automobilka tiež sponzoruje zelený dres pre lídra bodovacej klasifikácie už desať rokov.
Súťaž o zájazd na Tour de France 2024
Na stránke WeLoveCycling môžu fanúšikovia vyhrať ceny, ako profesionálne pretekárske bicykle, originálne podpísané zelené dresy a cyklistické vybavenie. Hlavnou cenou je trojdňový zájazd na Tour de France so spoločnosťou Škoda Auto, vrátane jazdy vo vozidle Škoda v pelotóne, letu helikoptérou a jazdy s Andym Schleckom.
Podpora cyklistiky a digitálne zážitky
Kampaň “What’s your Tour?” ponúka bohatý program so sprievodcom Cameronom Jeffersom, ktorý priblíži atmosféru pretekov na sociálnych sieťach pomocou hashtagu #whatsyourtourde. Aplikácia Tour de France od Škoda Auto umožní fanúšikom sledovať priebežný stav etáp a získať najnovšie informácie zo zákulisia pretekov.
Škoda Auto a história cyklistiky
Škoda Auto má hlboké korene v cyklistike, keďže jej zakladatelia Václav Laurin a Václav Klement začali v roku 1895 s výrobou bicyklov. Automobilka je dnes partnerom 20 medzinárodných cyklistických podujatí, vrátane L’Étape Czech Republic by Tour de France pre amatérov a Tour de France Femmes avec Zwift, ktorý sa tento rok začne 12. augusta v holandskom Rotterdame.
Tour de France: Najväčšie cyklistické preteky sveta
Tour de France, známe aj ako “La Grande Boucle”, sú najprestížnejšie a najnáročnejšie cyklistické preteky na svete. Tieto každoročné preteky, ktoré sa konajú v júli, priťahujú najlepších cyklistov a tímy z celého sveta. Prvýkrát sa konali v roku 1903 a odvtedy sa stali neoddeliteľnou súčasťou športového kalendára.
História a význam
Tour de France vznikla ako spôsob, ako zvýšiť predaj novín L’Auto. Prvý ročník v roku 1903 zahŕňal šesť etáp a celkovú dĺžku 2 428 kilometrov. V porovnaní s dnešnými pretekmi, ktoré často presahujú 3 500 kilometrov a majú viac ako 20 etáp, to bola skromná začiatok. Napriek tomu už v prvých rokoch preteky získali veľkú popularitu a stali sa medzinárodne uznávanými.
Tour de France je symbolom vytrvalosti, sily a stratégie. Preteky sa konajú v rôznych terénoch, vrátane rovinatých úsekov, horských etáp a časoviek. Najznámejšie sú však horské etapy, ktoré vedú cez Pyreneje a Alpy. Tieto náročné stúpania testujú fyzické a mentálne limity cyklistov a často rozhodujú o celkovom víťazovi.
Formát a pravidlá
Tour de France pozostáva z jednotlivých etáp, ktoré sa jazdia každý deň po dobu približne troch týždňov. Preteky sú rozdelené do rôznych typov etáp: rovinaté, horské, časovky a prechodové etapy. Rovinaté etapy často končia hromadným šprintom, zatiaľ čo horské etapy môžu mať dramatické sólové útoky alebo úniky.
Každý cyklista sa snaží získať čo najlepšie celkové umiestnenie v celkovom hodnotení, ktoré je založené na kumulatívnom čase. Najrýchlejší cyklista nosí žltý dres, známy ako “maillot jaune”. Okrem toho sú tu aj ďalšie dresy, ako bodkovaný dres pre najlepšieho vrchára, zelený dres pre najlepšieho šprintéra a biely dres pre najlepšieho mladého jazdca.
Škoda ako dlhoročný partner
Od roku 2004 je Škoda Auto hrdým partnerom Tour de France. Česká automobilka zohráva kľúčovú úlohu v logistike pretekov, poskytuje viac ako 250 vozidiel, vrátane ikonického červeného auta pre riaditeľa pretekov. Tieto vozidlá sú nepostrádateľné pre podporu organizátorov, tímov a médií počas celého podujatia. Škoda taktiež sponzoruje zelený dres pre najlepšieho šprintéra, čím sa stala neoddeliteľnou súčasťou týchto prestížnych pretekov.
Dopad a kultúrny význam
Tour de France má obrovský dopad nielen na cyklistiku, ale aj na kultúru a turistiku vo Francúzsku. Každoročne priťahuje milióny divákov, ktorí lemujú trasy, aby povzbudzovali svojich obľúbených jazdcov. Televízne prenosy sledujú milióny fanúšikov po celom svete, čo robí z Tour de France jeden z najsledovanejších športových podujatí.
Preteky tiež prispievajú k propagácii rôznych regiónov Francúzska, pretože trasa pretekov každoročne vedie cez rôzne mestá, dediny a prírodné scenérie. Týmto spôsobom Tour de France pomáha zvýšiť povedomie o turistických atrakciách a kultúrnych pamiatkach.
Tour de France je viac než len športové podujatie
Je to oslava ľudskej vytrvalosti, stratégie a tímovej spolupráce. Preteky, ktoré majú viac ako storočnú históriu, pokračujú v inšpirovaní nových generácií cyklistov a fanúšikov po celom svete. Bez ohľadu na to, či ste vášnivým cyklistom alebo len príležitostným fanúšikom, Tour de France ponúka nezabudnuteľné momenty a dramatické príbehy, ktoré sú symbolom najväčších športových výkonov. A vďaka partnerstvu so značkou Škoda sú tieto preteky dokonale organizované a podporované, čím zaručujú jedinečný zážitok pre všetkých zúčastnených.