- Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je nová plug-in hybridná jednotka s výkonom 300 koní.
- Trakčná batéria motora E-Tech 4×4 s kapacitou 22 kWh ponúka dojazd až 100 km (WLTP*) v 100 % elektrickom režime.
- Elektromotor na zadnej náprave poskytuje dodatočný výkon. V spojení s pokročilým systémom 4Control má Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k schopnosť riadiť a poháňať zadné kolesá.
- Verzia Atelier Alpine sa odlišuje od zvyšku ponuky farbou karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom vo farbe Etoilé Black, špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies “Chicane” a podvozkom so špecifickými nastaveniami vyvinutým v spolupráci s Alpine.
- Verzia Atelier Alpine predstavuje nové inteligentné adaptívne tlmiče spolupracujúce s novou prediktívnou kamerou.
- Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k bude k dispozícii v dvoch verziách, Esprit Alpine a Atelier Alpine, a do predaja sa dostane na jeseň 2024.
Renault predstavuje najvýkonnejší model Rafale
Renault odhaľuje najvýkonnejšiu verziu Rafale: Renault Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní. Táto nová plug-in hybridná motorizácia, ktorá vychádza z bohatých skúseností značky, ponúka to najlepšie z oboch svetov – spaľovací aj elektrický – s dôrazom na každodennú elektrickú jazdu. Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je nielen vysoko výkonný, ale aj mimoriadne úsporný s dojazdom až 1 000 km (WLTP*). Pridaním elektromotora na zadnú nápravu získava vlajková loď značky trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Rafale E-Tech 4×4 300 k vyniká technologickými a bezpečnostnými prvkami, ako aj optimálnou trakciou a priľnavosťou na ceste za každých podmienok.
Atelier Alpine: Dokonalosť v jazde
Verzia Atelier Alpine posúva hranice dokonalosti a radosti z jazdy vďaka spolupráci so špecialistami Alpine. Vyladenie podvozka odborníkmi z Alpine a inteligentné aktívne tlmiče zabezpečujú, že Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k Atelier Alpine má prvotriedne jazdné vlastnosti a poskytuje radosť z jazdy.
Prvotriedna Pohonná Jednotka
Nekompromisný Výber Technológií
Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní vychádza z technického základu plne hybridného systému E-Tech s výkonom 200 koní. Tento základ je doplnený elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh, čo umožňuje dojazd až 100 km v čisto elektrickom režime (WLTP*).
Kombinácia spaľovacieho motora, troch elektromotorov a batérie, všetko riadené technológiou E-Tech, prináša výkon až 300 koní a neustále optimalizovanú účinnosť. Tento systém poskytuje vynikajúci pomer výkonu a účinnosti, čo ho radí na vrchol trhu. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je stanovená na 0,7 l/100 km, a po vybití batérie sa spotreba spaľovacieho motora drží na hodnote 5,8 l/100 km (čaká na certifikáciu WLTP).
Plug-in Hybridná Motorizácia
Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvyšuje výkon na 110 kW (150 k) a krútiaci moment na 230 Nm. V porovnaní s verziou E-Tech na 200 k, kde výkon dosahuje 96 kW (130 k) a krútiaci moment 205 Nm, je táto verzia výrazne výkonnejšia. Tento spaľovací motor je spojený s multimódovou bezspojkovou prevodovkou.
K spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory (2 hlavné a 1 vedľajší) s kombinovaným maximálnym výkonom 300 koní:
- Hlavný elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.
- Druhý hlavný elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm.
- Sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.
S touto kombináciou motorov a pokročilých technológií prináša Rafale E-Tech 4×4 vynikajúci výkon a efektívnosť, čo z neho robí ideálny výber pre tých, ktorí hľadajú kompromis medzi výkonom a úsporou.
Výkonové Parametre Dynamickej Jazdy
Pri dynamickej jazde využíva kombinácia motorov svoj plný potenciál a dosahuje nasledujúce výkonnostné hodnoty:
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (v porovnaní s 8,9 sekundy u plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).
- Zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 4,0 sekundy (v porovnaní s 5,6 sekundy u plne hybridného modelu E-Tech s výkonom 200 k).
- Prekonanie 1 000 metrov z miesta za 26,9 sekundy.
Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory napájané lítium-iónovou batériou s kapacitou 22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu.
Pri maximálnom nabíjacom výkone 7,4 kW (32 A) trvá úplné nabitie batérie:
- 2 hodiny a 10 minút od 0 do 80 %.
- 2 hodiny a 55 minút z 0 na 100 %.
“Rafale stojí na križovatke dvoch historických línií Renault. Na jednej strane zahŕňa svoje športové dedičstvo s vysoko výkonnými modelmi, ako sú R21 Turbo a Safrane Baccara Biturbo, a na druhej strane svoje dedičstvo inovácií s konceptmi, ako sú MPV, turbo a hybridné motory E-Tech.” – Grégory Launay, vedúci predaja Renault Rafale
Atelier Alpine: Technologická Symbióza Alpine a Renault pre Renault Rafale E-Tech 4×4 300
Všetky Skúsenosti Alpine v Jedinečnom Podvozku
Okrem výbavy Esprit Alpine, ktorá je spoločná aj pre plne hybridný model E-Tech s výkonom 200 koní, je Rafale E-Tech 4×4 300 k ponúkaný v novom variante výbavy Atelier Alpine. Tento názov zdôrazňuje špičkový zážitok, ktorý Renault prináša do Alpine.
Výsledkom tejto fúzie je stupeň výbavy “Atelier Alpine”, ktorý je k dispozícii za volantom Renault Rafale. Podvozok verzie Atelier Alpine optimalizovalo viac ako tucet špecializovaných inžinierov Alpine na:
- Vývoj špecifických dielov: tlmiče, pružiny, dorazy, predné a zadné stabilizátory a 21-palcové kolesá.
- Technický vývoj adaptívnych tlmičov (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou).
- Vývoj špecifických režimov systému Agility Control.
- Kalibrácia riadiacich jednotiek ovládajúcich brzdenie, rekuperáciu brzdnej sily, kontrolu stability a trajektórie a posilňovač riadenia.
- Odborná podpora prepojenia medzi hnacím ústrojenstvom, podvozkom a športovými pneumatikami Continental.
Rafale E-Tech 4×4 300 k Atelier Alpine je výsledkom spolupráce, ktorá posúva hranice technológie a poskytuje nezabudnuteľný zážitok z jazdy.
Špecifické Štylistické Atribúty Renault Rafale E-Tech 4×4 300
Exkluzívny Dizajn Atelier Alpine Rafale E-Tech 4×4 300 k vo verzii Atelier Alpine vyniká exkluzívnou farbou karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom vo farbe čierna Etoilé a špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies Chicane obutými pneumatikami Continental (20-palcové kolesá pre stupeň výbavy Esprit Alpine). V interiéri nájdete koberčeky v ikonickej modrej farbe loga šípu A, ktoré sú poctou športovej značke Alpine.
Prvé Aktívne Odpruženie od Renaultu Rafale E-Tech 4×4 300 k vo verzii Atelier Alpine sa odlišuje od verzie Esprit Alpine inovatívnym systémom adaptívneho odpruženia, ktorý využíva kameru umiestnenú v hornej časti čelného skla. Tento systém, nazývaný Active Suspension with Predictive Camera (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou), zohľadňuje rýchlosť a činnosť vodiča a neustále prispôsobuje tlmenie blížiacim sa prekážkam, ako sú spomaľovače alebo nerovný povrch vozovky.
Inovatívny Systém Agility Control Na multimediálnej obrazovke je k dispozícii ponuka “Chassis Control”, špecifická pre Rafale Atelier Alpine, ktorá umožňuje vodičovi nastaviť parametre pokročilého systému 4Control advanced, pravidlá tlmenia a uhly natáčania zadných kolies v troch stupňoch:
- Comfort: Ideálny pre každodenné cesty, najmä v meste.
- Dynamic: Kompromis medzi agilitou a dobrým tlmením.
- Sport: Pre vynikajúce jazdné vlastnosti a radosť z jazdy.
Tieto nastavenia systému Agility Control sú k dispozícii vo všetkých jazdných režimoch (Eco, Comfort, Sport a Perso).
Prispôsobenie Technológií podľa Želaní Vodiča Vďaka širokej škále nastaviteľných technológií, ktoré sú k dispozícii vo verzii Atelier Alpine (4 motory, pohon všetkých kolies, riadenie všetkých kolies, rekuperačné brzdenie a riadené odpruženie), umožňuje voľba troch režimov jednoducho prispôsobiť model Rafale želaniam vodiča. Nastavenia jednotlivých režimov, vyvinuté inžiniermi Alpine, zabezpečujú, že Rafale vo verzii Atelier Alpine bude riadený v optimálnej konfigurácii.
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k v prevedení Atelier Alpine prináša výnimočný výkon a pokročilé technológie, ktoré poskytujú vodičom prvotriedny zážitok z jazdy.
Všetky Vlastnosti Hybridného a Elektrického Pohonu Renault Rafale E-Tech 4×4 300
100% Elektromobil pre Každodenné Použitie
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je vybavený batériou s kapacitou 22 kWh, ktorá pracuje pri 400 V. Pri plnom nabití poskytuje dojazd až 100 km (cyklus WLTP*) v čisto elektrickom režime, čo je ideálne pre každodenné dochádzanie. Tento dojazd je podporený pravidelným nabíjaním z externého zdroja.
V režimoch Comfort a Eco sa pri dostatočnom nabití batérie automaticky aktivuje 100 % elektrická jazda, ktorá sa prispôsobuje požiadavkám vodiča. Elektrický režim je možné aktivovať aj manuálne výberom režimu “Electric” pomocou tlačidla EV MODE na stredovej lakťovej opierke. Tento režim podporuje elektrickú jazdu s výkonom až 160 k a maximálnou rýchlosťou 135 km/h.
Tlačidlo EV MODE umožňuje prepínať medzi nasledujúcimi tromi režimami:
- Hybridné (predvolené nastavenie): Kombinuje spaľovací motor a elektromotory podľa potreby.
- Elektrický: Nútene aktivuje 100 % elektrický režim.
- E-save: Využíva spaľovací motor na nabíjanie batérie až do úrovne 25 %, čo je užitočné napríklad pri príprave na príchod do mestskej oblasti.
Pri každodennej jazde sa Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k správa ako 100 % elektrické vozidlo, poskytujúc tichú prevádzku a pohotovú akceleráciu. Tento pôžitok je umocnený nastaviteľným rekuperačným brzdením pomocou pádiel za volantom.
Dojazd až 1 000 km
Vďaka optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi dosahuje Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k štandardnú spotrebu podľa WLTP* 0,7 l/100 km (15 g CO2/km) pri plnej batérii a 5,8 l/100 km (132 g CO2/km) pri vybití batérie. Táto účinnosť stavia Rafale E-Tech 4×4 300 k na vrchol trhu vysoko výkonných SUV v segmente D.
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je tak nielen vysoko výkonný, ale aj mimoriadne efektívny, čím ponúka optimálny kompromis medzi elektrickou jazdou a hybridnou výkonom pre moderných vodičov.