Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

V predajoch predbehol modely od Volkswagenu a zaradil sa medzi štyri najpredávanejšie elektromobily v Európe. MG4 Long Range sa tvári ako cenovo dostupný hatchback s veľkým dojazdom, ale je to skutočne konkurencieschopný elektromobil?

 

MG4 Long Range: Dynamický vzhľad a ostré línie

 

MG4 Long Range nie je žiadna tuctovka. Tento model pôsobí futuristicky a na prvý pohľad sa vymyká dizajnu predchádzajúcich vozidiel značky. MG4 dizajnovo nepatrí do žiadnej šablóny.

Jeho dizajn je dravý a futuristický – ostré hrany, nízka predná maska a dvojité zadné krídlo vzbudzujú pozornosť všade, kam sa pohnete. Ak si chcete kúpiť auto, ktoré splynie s davom, toto nebude ono.

Hoci kolesá pôsobia menšie, v skutočnosti majú 18 palcov. Optická disproporcia vzniká kvôli rázvoru 2705 mm a 77 kWh batérii umiestnenej v podlahe.

 

Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

 

Jednoduchosť interiéru s drobnými kompromismi

 

Sadneme za volant a okamžite si všímame jednoduché, ale efektívne riešenia. Malý 7-palcový digitálny prístrojový panel je síce minimalistický, ale informácie poskytuje prehľadne. Infotainment s 10,25-palcovým displejom podporuje Apple CarPlay aj Android Auto, no jeho odozva by mohla byť rýchlejšia. Materiály v interiéri pôsobia solídne, no niektoré tvrdé plasty naznačujú, že MG muselo šetriť. Pri bežnej jazde si to však príliš nevšímame – auto celkovo pôsobí príjemným dojmom.

 

Inteligentné ovládanie a komfort pre pasažierov

 

MG4 nemá štartovacie tlačidlo – zapne sa automaticky po zaťažení vodičovho sedadla. Tento princíp je podobný tomu, aký používajú elektromobily koncernu Volkswagen.

V aute sedíme pohodlne, sedadlá ponúkajú slušnú oporu aj pri dynamickejšej jazde. Miesta na nohy je dosť, či už vpredu alebo vzadu. Zadné sedadlá ponúkajú dostatok miesta aj pre vyšších pasažierov. Napriek tomu, že chýbajú niektoré prvky komfortu, ako výduchy klimatizácie či lakťová opierka, interiér je riešený prakticky a s ohľadom na pohodlie.

Batožinový priestor je menší, ako je v triede bežné, no ponúka stále slušných 350 litrov objemu a dvojitú podlahu. Na víkenový výlet sa tak zbalíte s prehľadom aj s rezervou.

 

Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

Jazdné vlastnosti MG4 Long Range: Čo sa skrýva pod kapotou?

 

MG4 Long Range poháňa elektromotor s výkonom 180 kW (245 koní) a krútiacim momentom 300 Nm. Papierovo zrýchli na stovku za 6,5 sekundy, ale v reále to pôsobí ešte svižnejšie. Mestská jazda? Auto reaguje okamžite na plyn, pri semaforových šprintoch nechávame spaľovaciu konkurenciu ďaleko za sebou.

Na okreskách sa MG4 cíti doma – nízko položené ťažisko a precízne naladený podvozok mu dávajú stabilitu aj pri ostrejších prejazdoch zákrut. Na diaľnici si drží smer spoľahlivo, aj keď pri vyšších rýchlostiach nad 130 km/h cítiť menšiu odozvu volantu. Podvozok je naladený pohodlne, no zároveň poskytuje dostatočnú spätnú väzbu – aj na rozbitých slovenských cestách sa MG4 drží s prekvapivou istotou.

Najmä v serpentínach nás MG4 prekvapilo istotou a stabilitou, zatiaľ čo na okreskách ukázalo, že aj elektrický hatchback môže byť zábavný. Na diaľnici sa opäť ukázalo, že dojazd je síce slušný, ale pri vyššej rýchlosti ubúda pomerne rýchlo – čo je vlastne problém všetkých elektromobilov. Rátajte teda s tým, že pri svižnej jazde dojazd klesá rýchlejšie, hlavne pri dynamických rozjazdoch a vyšších rýchlostiach.

Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

Dojazd a nabíjanie: Realita verzus papier

 

MG4 Long Range má batériu s kapacitou 77 kWh a udávaný dojazd 520 km. V meste sme sa priblížili k 480 km, no kombinovaná jazda vrátane diaľnice nás dostala na nižšie čísla. V porovnaní s niektorými konkurentami svojej ligy si však aj v tejto kategórii vedie výborne.

Rátajte teda s tým, že pri svižnej jazde dojazd klesá rýchlejšie, hlavne pri dynamických rozjazdoch a vyšších rýchlostiach.

Počas testovania sme elektromobil nabíjali na rýchlonabíjacích staniciach ZSE Drive. Pri ideálnych podmienkach MG4 dokáže naberať energiu výkonom až 140 kW, čo znamená, že za necelých 30 minút sa batéria dostane z 10 % na približne 80 %. Nabíjanie bolo bezproblémové a ukázalo, že MG4 je pripravené aj na dlhšie trasy bez zdňhavého čakania na dobitie.

 

Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

 

Technológie a bezpečnosť: Plná nálož asistentov

 

MG4 Long Range dostal slušnú dávku moderných technológií. Má adaptívny tempomat, asistenta jazdných pruhov, automatické núdzové brzdenie a 360° kamerový systém. Asistenty fungujú väčšinou spoľahlivo, aj keď Lane Keep Assist bol občas až príliš horlivý a zasahoval do riadenia skôr, než by sme si priali. Kamera by mohla mať vyššie rozlíšenie, ale stále je to vítaný pomocník pri parkovaní.

Infotainment má svoje muchy – systém občas reagoval oneskorene a niektoré položky v menu sú menej intuitívne. Na druhej strane, konektivita s mobilnými zariadeniami fungovala bez problémov a celkovo je systém lepší, než by ste pri cenovej kategórii očakávali.

 

Prekvapí vás! MG4 ponúka výkon, dojazd aj skvelú cenu

 

Verdikt: Má MG4 Long Range na to, aby porazilo konkurenciu?

 

MG4 Long Range je zaujímavý elektromobil, ktorý v mnohých oblastiach prekvapí. Má výborný dojazd, dynamiku a jazdné vlastnosti, ktoré z neho robia ideálne auto na každodenné používanie aj dlhšie výlety. Povoz má aj svoje nedostatky – niektoré asistenčné systémy sú príliš agresívne a infotainment potrebuje doladiť. No ako celok môžeme zhodnotiť, že ide o veľmi vydarené vozidlo, ktoré v pomere cena – výkon dáva konkurencii poriadne zabrať.