Spoločnosť AURES Holdings, ktorá prevádzkuje siete autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, zaznamenala vo svojej histórii najvyšší predajný výsledok. V roku 2024 predala 108 661 vozidiel, pričom najväčší mesačný predaj dosiahla v auguste, keď prvýkrát prekonala hranicu 10 000 áut.
Rekordné čísla AAA AUTO na všetkých trhoch
Rok 2024 priniesol rekordné výsledky na všetkých hlavných trhoch, kde AURES Holdings pôsobí. Na Slovensku bolo predaných 21 275 vozidiel, čo je nový historický rekord. V Českej republike si zákazníci odviezli takmer 60 000 automobilov a v Poľsku sa predalo takmer 28 000 vozidiel. Spoločnosť tak dosiahla medziročný nárast predaja o 11 % a upevnila si pozíciu najväčšieho predajcu ojazdených a zánovných vozidiel v strednej a východnej Európe.
Digitalizácia a spokojní zákazníci AAA AUTO ako kľúč k úspechu
AURES Holdings posilňuje rast digitalizáciou a spokojnými zákazníkmi
Spoločnosť AURES Holdings, známa sieťou autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, pokračuje v inováciách a zlepšovaní zákazníckeho zážitku. Digitalizácia a generatívna umelá inteligencia zohrávajú kľúčovú úlohu pri zvyšovaní spokojnosti zákazníkov a zefektívňovaní procesov.
Zákaznícka spokojnosť je prioritou AAA AUTO
„Tú meriame nezávislou metodikou NPS. Aj tento rok sa nám darilo výsledok zlepšovať a ku koncu roka sme v rámci NPS atakovali hranicu 50 bodov. Sme v meraní tejto hodnoty v našom odvetví úplne ojedinelí, čo nám poskytuje spätnú väzbu nielen o zákazníckom zážitku, ale aj o tom, čo môžeme v našich procesoch zlepšiť. Cieľom je, aby zákazníci boli spokojní a mali dôvod sa k nám vracať,“ zdôraznila Karolína Topolová.
Generatívna AI mení pravidlá hry
AURES Holdings využíva generatívnu umelú inteligenciu v kľúčových oblastiach, ako je výkup vozidiel, dynamická cenotvorba či personalizované online interakcie. „V tomto trende budeme pokračovať. Vo využití AI vidíme ďalší nástroj na zvyšovanie nášho podielu na trhu. Už teraz vďaka AI agentom v zákazníckom centre vykupujeme mesačne stovky vozidiel a toto číslo v nasledujúcom období ďalej porastie. Výrazne sa vďaka tomu skracuje doba kontaktu ‚živých‘ operátorov so zákazníkmi aj ich komfort, pretože môžu riešiť predaj svojich vozidiel aj mimo bežnej pracovnej doby zákazníckeho centra,“ povedala Karolína Topolová.
Škoda dominovala predajom na Slovensku aj v Čechách
Na Slovensku bola v roku 2024 najpredávanejšou značkou Škoda s 23-percentným podielom. Najobľúbenejšie modely boli Octavia (9,5 %) a Fabia (5,2 %), nasledované Volkswagenom Passat (2,8 %) a Škodou Superb (2,7 %). V Česku tvorili škodovky až 30 % ponuky, pričom päť z ich modelov sa dostalo do TOP 10. V Poľsku dominoval Opel Astra (4,5 %), no Škoda Octavia si taktiež vydobyla popredné miesto.
TOP 10 najpredávanejších áut v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna | |||
Česká republika | Slovensko | Poľsko | |
1. | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra |
2. | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Kia Sportage |
3. | Škoda Superb | VW Passat | Škoda Octavia |
4. | VW Passat | Škoda Superb | VW Golf |
5. | Hyundai i30 | Kia Ceed | Nissan Qashqai |
6. | VW Golf | VW Golf | Ford Focus |
7. | Škoda Kodiaq | Hyundai i30 | Škoda Fabia |
8. | Hyundai Tucson | Kia Sportage | Toyota Yaris |
9. | Škoda Karoq | Hyundai Tucson | Opel Insignia |
10. | Kia Ceed | Opel Astra | Toyota Corolla |
Hatchbacky na ústupe, SUV a kombi získavajú na popularite
Na Slovensku zostávajú hatchbacky najčastejšie inzerovaným typom vozidiel s podielom 29,8 %, no medziročne stratili viac než dva percentuálne body. Naopak, kombi posilnili na 25,2 % a SUV dosiahli podiel 25,1 %. Podobný trend je viditeľný aj v Česku a Poľsku, kde hatchbacky ustupujú v prospech SUV a kombi.
Benzínové motory dominujú, alternatívy rastú
Benzínové vozidlá stále dominujú vo všetkých krajinách, kde AAA AUTO pôsobí – na Slovensku (47,8 %), v Českej republike (48,4 %) aj v Poľsku (57,8 %). Diesel však postupne ustupuje alternatívnym palivám. „Za minulý rok sme predali medziročne viac ako dvojnásobok elektromobilov, konkrétne 900. Počet predaných hybridov vzrástol o 68 % na takmer päťtisíc,“ doplnila Karolína Topolová.
Automatické prevodovky sú čoraz obľúbenejšie
V roku 2024 zaznamenali automatické prevodovky významný nárast popularity. Na Slovensku sa podiel vozidiel s automatom zvýšil z 27 % na 33 %. V Česku podiel vzrástol z 29 % na 33 % a v Poľsku bol nárast najvýraznejší, z 20 % na 27 %. Tento trend naznačuje meniace sa preferencie zákazníkov v oblasti komfortu a technologických inovácií.