• Tím Peugeot TotalEnergies s autami Peugeot 9X8 č. 93 a č. 94 dokončili preteky na 8. a 16. mieste.
  • Tím Peugeot TotalEnergies dosiahol najlepší výsledok od debutu modelu PEUGEOT 9X8 2024 v apríli.
  • Jazdci predviedli pozoruhodné súboje na trati, čo nadchlo 73 205 fanúšikov na okruhu Interlagos.

 

PEUGEOT TotalEnergies

 

Peugeot TotalEnergies Tím Ukazuje Svoje Schopnosti na 6 Hodín São Paulo

 

Po náročnej kvalifikácii, kde tím obsadil 16. a 17. miesto, sa Peugeot 9X8 Hypercars rozhodli začať preteky na tvrdých pneumatikách, čo im umožnilo rýchlo zlepšiť svoje postavenie. Hodinu po štarte Nico Müller v Peugeote 9X8 č. 93 predbehol Porsche a dostal sa na 12. miesto, tesne za vozidlo č. 94, ktoré šoféroval Loïc Duval. Ten však dostal päťsekundovú penalizáciu po kolízii na trati.

 

Nico a Loïc pokračovali v druhom stinte s pneumatikami, ktoré dokonale vyhovovali podmienkam na trati. Vo vozidle č. 93 švajčiarske eso Nico Müller predbehol tri Hypercars v rýchlom slede a vyšplhal sa na ôsme miesto, zatiaľ čo jeho tímový kolega sa blížil k prvej desiatke aj napriek ďalšej penalizácii. Krátko pred druhými zastávkami na tankovanie sa Peugeot 9X8 č. 93 a 94 ocitli na druhom a siedmom mieste.

 

Nico Müller a Loïc Duval (85 a 83 kôl) potom odovzdali štafetu Mikkelovi Jensenovi a Paulovi di Restovi, ktorí si udržali svoje pozície počas druhého dvojitého stintu. Krátko po polovici pretekov postavil Dán v Peugeote 9X8 č. 93 viac ako 73 000 fanúšikov na Interlagose na nohy svojim veľkolepým súbojom s Ferrari a Porsche o piate miesto.

 

Výsledky tímu PEUGEOT TotalEnergies na 6-hodinových pretekoch v São Paule

 

Po dvoch hodinách úsilia na krátkej, ale náročnej trati sezóny, Mikkel Jensen a Paul di Resta odovzdali vodičské povinnosti Jeanovi-Ericovi Vergneovi a Stoffelovi Vandoornovi, ktorí tvrdo bojovali až do šachovnicovej vlajky. S 235 kolami (1 012 km) bez technických problémov prešiel PEUGEOT 9X8 č. 93 cieľovou čiarou na ôsmom mieste, zatiaľ čo vozidlo s číslom 94 skončilo na 16. mieste.

 

Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport, uviedol: „Na začiatku pretekov sme mali najlepšiu možnú stratégiu na tvrdých pneumatikách. Vyplatilo sa to, pretože auto č. 93 sa rýchlo posunulo v poradí. Dosiahli sme náš cieľ pre tieto preteky, ktorým bolo bojovať s BMW, Alpine a Lamborghini a nakoniec sme skončili pred nimi. Som spokojný s tým, ako sme k veciam pristupovali. Určite sme mali správnu stratégiu. Teraz musíme nájsť nejaké tempo, aby sme mohli bojovať vpredu.”

 

Majstrovstvá sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch sa vracajú na americký kontinent na šieste kolo Lone Star Le Mans, ktoré sa uskutoční 1. septembra v Austine v Texase.

 

Jean-Marc Finot, senior viceprezident spoločnosti Stellantis Motorsport, zdôraznil: „V kvalifikácii sme strácali asi jednu sekundu na pole position a vysoká úroveň konkurencie v tomto šampionáte nás bohužiaľ dostala na koniec štartového roštu. Mali sme dobré preteky vďaka bezchybnej stratégii pneumatík na štarte, ktorá umožnila autu č. 93 skvelý návrat. Bohužiaľ, auto č. 94 dostalo penalizáciu a potom sa zdržalo v premávke. Ôsme miesto je dobré, ale nie sme úplne spokojní, pretože chceme bojovať o pódiové umiestnenia. Tím však odviedol dobrú prácu, aby z balíka v týchto pretekoch vyťažil maximum.”

 

Mikkel Jensen, vodič č. 93 PEUGEOT 9X8, uviedol: „Ak by ste mi dnes ráno ponúkli ôsme miesto, chytil by som ho po kvalifikácii na 17. mieste. V pretekoch to pre nás fungovalo dobre, pretože auto sa dobre ovládalo na tvrdých pneumatikách. Všimli sme si, že niektorí konkurenti mali problémy so stredne tvrdými pneumatikami, zatiaľ čo Peugeot bol dosť rýchly na tvrdej zmesi. Tím mal na začiatku vynikajúcu stratégiu s novými pneumatikami na pravej strane pre Nica. Potom sa nám podarilo absolvovať dvojité stinty, takže sme dnes odviedli dobrú prácu.”

 

Loïc Duval, vodič č. 94 PEUGEOT 9X8, povedal: „Dostali sme päťsekundovú penalizáciu za menšiu kolíziu na trati a potom desaťsekundovú penalizáciu v boxovej uličke. Napriek tomu sme stále bojovali o umiestnenie v strede balíka. V druhej časti stintu nám však chýbalo tempo a na zadných pneumatikách to bolo ťažké. Naša stratégia pneumatík bola v počiatočných fázach pretekov dobrá, ale potom sa naši konkurenti prispôsobili a bolo čoraz ťažšie niečo zmeniť.”