Nový model Peugeot 208 sa môže pochváliť výkonom a úsporou paliva, vďaka hybridnému 48 V pohonu s výkonmi 100 k (74 kW) a 136 k (100 kW). Tento systém je sprevádzaný inovatívnou 6-stupňovou elektrifikovanou dvoj-spojkovou prevodovkou, ktorá zahŕňa elektromotor s výkonom 21 kW (28 k).
S funkciou dobíjania batérie počas jazdy prináša táto technológia dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach a zároveň umožňuje až 15% zníženie spotreby paliva oproti benzínovým verziám. Vo vyťaženom mestskom prostredí môže 48 V hybridný systém fungovať viac ako polovicu času v režime 100 % elektrického pohonu, čo znamená nulové emisie.
Tieto nové motory postupne nahradia doteraz používané pohonné jednotky 1.2 PureTech 130k EAT8, ako aj 1.2 PureTech 100k EAT8 a do ostatných vozidiel v modelovom rade PEUGEOT sa tiež budú dostávať priebežne.
Mimoriadne výhodný hybrid
- Úspora paliva.
Hybridný systém prináša úsporu paliva až 15 %, čo sa, v porovnaní s neelektrifikovaným benzínovým motorom s porovnateľnými vlastnosťami rovná zníženiu emisií CO2 o cca 20 g/km (podľa kombinovaného cyklu WLTP). Pohon 48 V HYBRID umožňuje priemernú úsporu paliva takmer 1 liter/100 km (kombinovaný cyklus WLTP), alebo v meste až 2 litre/100 km. Spolu s tým sa spája aj zvýšenie celkového dojazdu.
- Komfort jazdy a dynamika. Tento motor ponúka príjemný zážitok z jazdy v spojení s komfortom a dynamikou
- Komfort a plynulosť. Systém umožňuje štartovať, manévrovať (napríklad pri parkovaní) a jazdiť nízkou rýchlosťou v hustej premávke v 100 % elektrickom režime
- Pri intenzívnej akcelerácii poskytuje elektromotor v nízkych otáčkach dodatočný krútiaci moment benzínovému motoru
- Na nabíjanie sa netreba pripájať.
Nové motory využívajú 48 V lítium-iónovú batériu, ktorá sa nemusí nabíjať z elektrickej siete. Dobíja sa sama počas jazdy. Keď to úroveň nabitia povolí, systém pri jazde v meste na krátke vzdialenosti a pri manévrovaní umožňuje pohon vozidla samotným elektromotorom.
- Batožinový priestor bez kompromisov
Batéria 48 V technológie sa nachádza pod ľavým predným sedadlom. V porovnaní s umiestnením v zadnej časti vozidla to ponúka mnoho výhod:
- Plné využitie vnútorného priestoru,
- Žiadne kompromisy z hľadiska objemu batožinového priestoru,
- Radosť z jazdy bez zmeny vďaka optimálnemu rozloženiu hmotnosti (batéria je v strede vozidla)
Individuálni aj flotiloví zákazníci si môžu motory 1.2 Hybrid 100k e-DCS6 a 1.2 Hybrid 136k e-DCS6 objednať u predajcov PEUGEOT. Skvele vybavený nový PEUGEOT 208 ACTIVE 1.2 Hybrid 100k e-DCS6 je možné kúpiť už od 20 390 €.