Nové Audi A6 Avant: skvelá aerodynamika a obligátny šesťvalec!

 

Ingolstadtská automobilka predstavila novú generáciu jedného z najžiadanejších modelov značky. Audi A6 prichádza najskôr ako Avant (kombi).

 

OZNAČENIE „A6“ ZOSTALO

 

Novinka mala mať podľa pôvodných plánov označenie A7. Pred nedávnom sa však v Audi rozhodli, že sa vrátia k pôvodnému – tradičnému označeniu. Prvý sa svetu ukázal kombik, v Európe je obľúbenejší ako sedan, ktorý pravdepodobne ani nepríde. Namiesto neho by mal byť liftback s označením Sportback. Vráťme sa k Avantu, ktorý sa okrem atraktívneho dizajnu, môže pochváliť výbornou aerodynamikou, keďže koeficient odporu vzduchu má hodnotu cx 0,25. K takému číslu pomohol systém vzduchových clon a variabilne nastaviteľný otvoru pre prívod vzduchu k motoru a svoj podie má na tom aj výrazný strešný spojler spolu s aerodynamickými prvkami po bokoch zadného okna.

 

VYBORNÉ SVETLÁ

 

Audi aj v tomto prípade stavilo výbornú svetelnú techniku. V závislosti na výbave sú k dispozícií digitálne LED svetla pre denné svietenie. Charakteristickým rozpoznávacím znakom, budú za príplatok LED Matrixy. Vzadu nájdeme druhú generáciu digitálnych OLED svetiel.

 

PAŤ METROVÁ MÉTA JE UŽ NA OBZORE

 

Nové Audi A6 Avant meria 4,99 m, rázvor má 2927 mm. Šírka novej Audi A6, je približne 1,88 m. Pocit vzdušnosti podporí nová panoramatická strecha s nastaviteľnou priesvitnosťou. Kufor so šírkou 1050 mm má základný objem 503 l, po sklopení operadiel 1534 l. Po vzore Audi Q6 e-tron a A5, môžu byť na palubnej doske až tri displeje.

 

Nové Audi A6 Avant: skvelá aerodynamika a obligátny šesťvalec!

 

ŠTVORVALEC A ŠESŤVALEC

 

Na úvod budú k dispozícii tri pohonné jednotky, z toho dve vybavené mild-hybridným systémom s elektromotorom s výkonom 18 kW a 230 Nm, k tomu je batéria s kapacitou až 1,7 kWh. Pri spomaľovaní systém rekuperuje a to výkonom až 25 kW. Vznetový štvorvalec 2,0 TDI má 150 kW a 400 Nm. Štandardne je spojený s pohonom všetkých kolies quattro ultra a so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Druhou možnosťou je šesťvalec 3,0 TFSI. Jeho výkon je 270 kW, k tomu je 550 Nm. Predstavuje veľmi príjemnú alternatívu k 3,0 l TDI, ktorého sa pravdepodobne tiež dočkáme. Aj v tomto prípade sú poháňané všetky kolesá „quattro ultra“ s elektronicky riadenou medzinápravovou viac lamelovou spojkou pre pripájanie zadných kolies. Treťou alternatívou je pre A6 Avant 2,0 TFSI. Turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litre, dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 340 Nm. Nové Audi A6 Avant stojí na platforme PPC, rovnako ako menšia A5 a SUV Q5.V ponuke budú tri varianty podvozku, štandardný, športový, ktorý ma o 20 mm nižšiu svetlú výšku a tým tretím je adaptívny vzduchový podvozok.

 

TECHNICKÉ NOVINKY

 

Audi A6 má integrovaný systém riadenia brzdovej sústavy „iBRS“ (Brake-by-Wire). V tomto prípade je brzdový pedál kompletne oddelený od hydraulickej brzdovej sústavy a ovládanie systému funguje elektronicky. Novinkou pre A6 je aj systém „Brake Torque Vectoring“ , ktorý dokáže prerozdeliť krútiaci moment selektívnym pribrzďovaním kolies. Nechýba progresívne riadenie s elektromechanickým posilňovačom. Novinkou je aj natáčacia zadná náprava, vytočí sa do 5 stupňov. Samozrejme auto je vybavené množstvom asistentov, ktoré strážia posádku. Nové Audi A6 Avant sa bude dať objednávať už tento mesiac (marec). Cena od 60 770 (2,0 TFSI 150 kW/204 koní).
Nové Audi A6 Avant (kombi) vo výbave S Line, chce zaujať svojím športovým dizajnom. V ponuke bude len so spaľovacími motormi a nebude chýbať ani šesťvalec.