MHero 917: Elektrický off-road Dongfeng ukázal silu a štýl

 

Dongfeng MHero 917 predviedol svoje extrémne schopnosti počas testovacej jazdy v rakúskom Pachfurte. Prítomní novinári zo Slovenska, Česka a Maďarska si vyskúšali výkon, obratnosť aj luxusné spracovanie elektrického obra z Číny.

 

Off-roadová skúška ohňom pre model MHero 917

 

Novinárske testovanie v off-roadovom centre Pachfurt neďaleko rakúskych hraníc sa nieslo v znamení výkonu a technológií. Čínska značka Dongfeng priviezla na miesto model MHero 917, aby v náročnom teréne preverila, ako zvláda skaly, strmé stúpania, brodenie aj kríženie náprav. Prítomní boli motoristickí novinári z troch krajín, ktorým vozidlo ukázalo aj svoj „krabí režim“ – teda možnosť diagonálneho pohybu vďaka natáčaniu všetkých kolies.

Na trati nechýbali ani demonštrácie prudkej akcelerácie a brzdenia – MHero sa z nuly na 100 km/h dostane za 3,7 sekundy a bezpečne zastaví do 40 metrov. Vďaka natáčaniu zadnej nápravy o 10 stupňov dokáže vozidlo manévrovať aj v stiesnených priestoroch, pričom si zachováva stabilitu a prekvapivú obratnosť.

 

Reakcie novinárov: surová sila s prekvapivou eleganciou

 

Off-roadová šou nenechala novinárov chladnými. Ondrej Macko z TouchIT označil trasu za „najextrémnejšiu, akú kedy absolvoval“ a pochválil kombináciu technických schopností a dizajnového luxusu. Maroš Čabák z TopSpeed vyzdvihol nielen výkon a schopnosti v teréne, ale aj civilizovaný prejav auta na asfalte. Obzvlášť ho zaujal rozptyl výšky vzduchového podvozku a natáčanie všetkých kolies, vďaka čomu sa aj 3,4-tonové SUV správa v meste ako omnoho menšie vozidlo.

Alex Štefuca, taktiež z portálu TopSpeed, ocenil technológiu riadenia štyroch samostatných elektromotorov, ktorá softvérovo simuluje funkciu diferenciálov. Pre jazdu v teréne je to podľa neho kľúčový faktor, vďaka ktorému MHero zvláda aj extrémne podmienky. Karol Gajdoš zo Start-Stop zas upozornil na vysokú kvalitu spracovania a fakt, že čínsky výrobca priniesol plnohodnotný prémiový model, ktorý má čo ponúknuť aj európskym zákazníkom.

 

MHero 917 ponúka výkon aj komfort bez kompromisov

 

Na testovaní v Pachfurte sa predstavil MHero 917 v dvoch verziách – ako čistý elektromobil (BEV) a ako plug-in hybrid (REV). BEV dosahuje výkon až 800 kW, zatiaľ čo REV kombinuje elektrický a benzínový pohon s dostupom cez 1000 km. Oba varianty majú inteligentný pohon všetkých kolies, uzávierky diferenciálov a vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou.

Kabína zaujme trojicou displejov, prémiovým audio systémom Dynaudio, koženými sedadlami s ventiláciou a masážou, ako aj Wi-Fi hotspotom a ďalšími funkciami zameranými na komfort. SUV tak dokazuje, že kombinácia dobrodružstva a luxusu nemusí byť protikladom.

 

Dongfeng mieri na európske trhy s odvážnymi ambíciami

 

Okrem hlavnej hviezdy MHero 917 sa v rámci testovacej akcie predstavili aj ďalšie modely značky Dongfeng – vrátane Dongfeng Box, Voyah Free REV a U-Tour. Tie sa zameriavali najmä na stabilizačné systémy a asistencie vodiča. Celé podujatie potvrdilo, že čínsky výrobca plánuje rozšíriť svoje pôsobenie na európskom trhu, a to aj v segmente prémiových SUV s dôrazom na výkon, technológie a komfort.