Mercedes-Benz predstavuje prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony, Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ, ktorý spája tradíciu a pokrok. Nová elektrická Trieda G si zachováva svoj charakteristický hranatý vzhľad a ikonické prvky. Karoséria je postavená na rebrinovom ráme, ktorý bol upravený a spevnený na integráciu elektrického pohonu, pričom sa zachovalo nezávislé zavesenie kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a novovyvinutou tuhou zadnou nápravou. Vysokovoltový lítium-iónový akumulátor integrovaný do rámu zabezpečuje nízke ťažisko a s využiteľnou kapacitou 116 kWh poskytuje dojazd až 473 km podľa WLTP.
Nová elektrická Mercedes-Benz G 580 stanovuje nové terénne štandardy s maximálnym celkovým výkonom 432 kW (587 k), vďaka štyrom samostatne ovládateľným elektromotorom umiestneným blízko kolies. Tieto motory, v kombinácii s terénnou redukciou LOW RANGE, poskytujú vynikajúce jazdné vlastnosti a unikátne funkcie, ako je G-TURN, ktorá umožňuje vozidlu otočiť sa takmer na mieste na nespevnenom povrchu. Funkcia G-STEERING znižuje priemer otáčania pri terénnej jazde, zatiaľ čo inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne automaticky zaisťuje optimálny pohon mimo spevnených ciest.
Mercedes-Benz G 580 s EQ Technology si zachováva výnimočnú schopnosť zdolávať stúpania až do 100 % a zostáva stabilný až do uhla 35 stupňov. Elektrický model Mercedes-Benz G 580 má navyše o 150 mm vyššiu brodivosť (850 mm) oproti konvenčným modelom. Terénny prevod LOW RANGE posilňuje hnací moment, zatiaľ čo funkcia uzávierok diferenciálov je nahradená inteligentným vektorovaním krútiaceho momentu. Unikátny zvukový zážitok v novej elektrickej Triede G, G-ROAR, pridáva charakteristický jazdný zvuk Triedy G a zvuk „Aura“, doplnený o množstvo zvukov pre rôzne udalosti.
Nový model Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology je zjavným pokračovateľom dizajnovej ikony. Jeho exteriér zdobí voliteľný čierny panel chladiča, ktorý dodáva vozidlu moderný elektrický vzhľad. Významné poznávacie znaky zahŕňajú mierne zvýšenú kapotu a „vzduchové záclony“ v zadných rozšíreniach podbehov kolies, ako aj dizajnový box v zadnej časti, ktorý odlišuje plne elektrický model od variantov s konvenčným pohonom. Nové obloženie stĺpikov A a aerodynamicky optimalizovaná lišta spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k aerodynamike vozidla.
Bohatá štandardná výbava Mercedes-Benz G 580 zahŕňa infotainment systém MBUX, multifunkčný kožený volant a ambientné osvetlenie. Medzi voliteľné funkcie patria systém KEYLESS-GO, temperované držiaky na nápoje, 3D surround ozvučovací systém Burmester® a inovatívna funkcia Transparentná kapota. Pre nadšencov terénnej jazdy je k dispozícii novonavrhnutá terénna ovládacia jednotka a TERÉNNY KOKPIT na želanie, ktoré digitálne obohatia zážitok z jazdenia v teréne. Pri uvedení na trh bude k dispozícii tiež limitovaný model EDITION ONE s rozšírenou štandardnou výbavou a exkluzívnymi dizajnovými prvkami.
Na Slovensku súčasťou štandardnej výbavy nového Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology sú aj dve významné služby. Prvou je údržbový servis, ktorý je zahrnutý v cene vozidla. Tento servis zahŕňa pravidelnú údržbu podľa predpisov výrobcu, čo zákazníkom zabezpečuje, že ich vozidlo zostane v optimálnom stave. Druhou službou je predĺžená záruka, ktorá chráni majiteľov pred neočakávanými výdavkami na opravy po vypršaní štandardnej záručnej doby. Tieto služby sú poskytované po dobu 6 rokov alebo do doby, kým vozidlo nenajazdí 90 000 km, podľa toho, čo nastane skôr.
V čase uvedenia na trh je cena nového Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology stanovená od 148 866 eur s DPH. Cena limitovaného modelu EDITION ONE začína na 199 188 eur s DPH.
Pohon Mercedes-Benz G 580
- Inovatívna koncepcia pohonu jednotlivých kolies s celkovým výkonom 432 kW (587 k) a krútiacim momentom 1 164 Nm
- Virtuálne uzávierky diferenciálov prostredníctvom vektorovania krútiaceho momentu namiesto mechanických komponentov
Nový elektrický Mercedes-Benz G 580 so štyrmi individuálne ovládateľnými elektromotormi umiestnenými blízko kolies ponúka na cestách aj v teréne jedinečné jazdné vlastnosti. Je to prvé sériovo vyrábané vozidlo portfólia Mercedes-Benz Group s pohonom jednotlivých kolies. Štyri motory sú integrované v rebrinovom ráme – po dva v každej zo skríň na prednej a zadnej náprave. Na náhon slúžia krátke poloosi. Preto môžu byť aj zadné elektromotory priskrutkované k podvozku. Každý z elektromotorov vyvinie špičkový výkon 108 kW, čo v súčte predstavuje maximálny celkový výkon 432 kW (587 k). Maximálny celkový krútiaci moment je až 1 164 Nm. V spolupráci so systémom ESP® a centrálnym riadiacim prístrojom pohonu (CPC) je vždy k dispozícii presne tam, kde vozidlo potrebuje trakciu.
Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology využíva inovatívnu koncepciu pohonu, vďaka ktorej zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Keďže elektromotory poskytnú svoj maximálny krútiaci moment aj z pokoja, plne elektrické terénne vozidlo exceluje enormnou trakčnou silou a jej jemnou dávkovateľnosťou. To sa ukazuje ako výhoda nielen na strmých svahoch a nespevnenom povrchu.
Virtuálne namiesto mechanických: uzávierky diferenciálov
Mercedes-Benz G 580 vytvára virtuálne uzávierky diferenciálov pomocou takzvaného vektorovania krútiaceho momentu. Táto technológia umožňuje každému kolesu priradiť presne dávkovaný krútiaci moment. Keďže krútiaci moment sa v zlomkoch sekundy vytvorí presne tam, kde je potrebný, elektrická Trieda G aj v tom najťažšom teréne jazdí do kopca i z kopca s veľkou smerovou stabilitou a suverenitou.
Vďaka virtuálnym uzávierkam diferenciálu možno hnací moment plnovariabilne rozdeľovať medzi jednotlivé kolesá. Výsledkom je maximálna trakcia pri najvyššej flexibilite, bez napínania pri jazdení v zákrutách. To znamená, že aj po aktivovaní virtuálnej uzávierky diferenciálu si elektrická Trieda G za každých okolností zachová svoju agilnosť a obratnosť. Ručné zapínanie uzávierok diferenciálov pomocou prepínačov na terénnej ovládacej jednotke už nie je potrebné. Riadenie uzávierok je plnoautomatické. Vďaka tomu možno aj v náročných podmienkach dosiahnuť ešte väčší komfort ovládania a vyššiu bezpečnosť jazdy.
Akumulátor Mercedes-Benz G 580
- Lítium-iónový akumulátor v novom modeli G 580 with EQ Technology sa skladá z 12 modulov
- Špeciálne vyvinutá a najvyššie požiadavky spĺňajúca ochrana proti podbehnutiu
- Pri jazdení vodičov podporujú asistent ECO a navigácia s Elektrickou inteligenciou
Je srdcom každého elektromobilu – vysokovoltový akumulátor. Dvojposchodový lítium-iónový akumulátor s 216 článkami je v Mercedes-Benz G 580 nainštalovaný v dvanástich článkových moduloch umiestnenými medzi tromi chladiacimi úrovňami. Akumulátor je integrovaný do rebrinového rámu z ocele s hrúbkou až 4 milimetre. To zabezpečuje nízke ťažisko vozidla a výrazné zvýšenie torznej tuhosti celého vozidla. Na ochranu pred vniknutím vody a nečistôt je akumulátor umiestnený v skrini s vysokou torznou tuhosťou. Vďaka tomu je nová elektrická Trieda G vybavená aj na využívanie v najtvrdších terénnych podmienkach. Využiteľná kapacita akumulátora je 116 kWh. To znamená, že nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology má dostatok energie na dosiahnutie dojazdu až 473 km (podľa WLTP).
Nabíjacie komponenty a funkcie
Novú elektrickú Triedu G možno nabíjať ako striedavým (AC), tak aj jednosmerným prúdom (DC). Ak sa vozidlo nabíja striedavým prúdom, napríklad z nabíjacej skrinky, o zmenu striedavého prúdu na jednosmerný sa postará palubná nabíjačka vo vozidle. Jej maximálny nabíjací výkon je 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je vozidlo vybavené systémom rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.
V novej elektrickej Triede G možno využívať tri programy nabíjania – Štandardný, Práca a Domov. V týchto programoch možno nastaviť parametre ako čas odjazdu, klimatizovanie a maximálny stav nabitia. Programy nabíjania Domov a Práca možno aktivovať na základe polohy vozidla. Po odstavení vozidla v uloženej polohe nabíjacieho bodu sa tieto programy zapínajú automaticky. Používatelia sú o tom informovaní v systéme MBUX.
Spätné získavanie energie počas jazdy prostredníctvom rekuperácie
Ďalšiu možnosť získavania energie ponúka rekuperatívny pohonný systém novej elektrickej Triedy G. V deceleračnom režime a pri brzdení sa pohybová energia vozidla premieňa na elektrickú energiu. V závislosti od zvoleného stupňa rekuperácie elektromotory fungujú ako generátor a počas jazdy nabíjajú vysokovoltový akumulátor. Rekuperácia v deceleračnom režime sa začína hneď, ako vodič pri polohe prevodovky D alebo R odtiahne nohu z akceleračného pedála.
Ak je prevodovka v polohe D, radiacimi páčkami na volante možno mieru rekuperácie prispôsobiť aj manuálne. K dispozícii sú tieto stupne rekuperácie:
- DAuto: intenzita rekuperácie sa prispôsobuje automaticky v závislosti od dopravnej situácie. Zobrazenie asistenta ECO na združenom displeji signalizuje, kedy má vodič odtiahnuť nohu z pedála. Vozidlo potom zvolí vhodnú intenzitu rekuperácie.
- D+: žiadna rekuperácia – vozidlo kĺže a voľne roluje.
- D: normálna rekuperácia
- D–: intenzívna rekuperácia s väčším spomaľovaním vozidla v deceleračnom režime
- D—: maximálna rekuperácia s maximálnym spomaľovaním vozidla v deceleračnom režime
Viacstupňová koncepcia bezpečnosti vysokovoltových komponentov
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz vyvinul pre svoje elektrické vozidlá viacstupňovú koncepciu ochrany vysokovoltových systémov, ktorá má zabrániť zásahom elektrickým prúdom a vysokoenergetickým skratom. Tá zahŕňa osem hlavných prvkov, ktoré sa vzťahujú na bezpečnosť akumulátora a všetkých komponentov s napätím vyšším ako 60 voltov. Patrí sem napríklad samokontrolný vysokovoltový systém, ktorý sa v prípade vážnej kolízie automaticky vypne.
Špeciálna ochrana spodku vozidla
Ochrana spodku vozidla je nevyhnutná pre každé terénne vozidlo. Nová elektrická Trieda G nie je žiadnou výnimkou. Pri prípadnom dosadnutí spodku vozidla pri jazde v teréne nesmie byť akumulátor vystavený žiadnym mechanickým vplyvom. Dôležité konštrukčné diely v spodnej časti karosérie musia byť okrem toho chránené aj pred poškodeniami, ktoré by mohli spôsobiť kamene, prach alebo piesok. Pri vývoji platne na spodku karosérie sa preto kládol dôraz na vysokú úroveň ochrany. V rámci vývojového procesu tím zvažoval aj vplyv dosky na správanie vozidla pri náraze a na aerodynamiku.
V novej elektrickej Triede G sa používa ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s obsahom uhlíkových vlákien. V porovnaní s alternatívami z ocele alebo hliníka zvyšuje tuhosť. Zároveň znižuje hmotnosť. Platňa na spodku karosérie má hrúbku 26 milimetrov, váži 57,6 kilogramu a k rebrinovému rámu je pripevnená pomocou viac ako 50 oceľových skrutiek. Porovnateľný konštrukčný diel vyrobený z ocele by bol viac ako trikrát ťažší. Zospodu je nanesená vrstva na ochranu proti úderom kameňov.
Podpora pri jazdení na elektrický pohon: asistent ECO
Asistent ECO analyzuje navigačné údaje o predpokladanom priebehu trasy. Systém takto dokáže dopomôcť k efektívnemu prispôsobeniu štýlu jazdy s ohľadom na nadchádzajúci úsek trasy, vďaka čomu sa minimalizuje spotreba energie a maximalizuje rekuperácia. Systém dokáže rozpoznať blížiace sa udalosti, napríklad kruhový objazd, ostrú zákrutu alebo obmedzenie rýchlosti, ako aj vozidlá idúce vpredu. Keď sa nová elektrická Trieda G blíži k miestu udalosti, asistent ECO vypočíta optimálnu rýchlosť. Ak treba prispôsobiť štýl jazdy, displej vyzve vodiča, aby odtiahol nohu z akceleračného pedála. S cieľom rekuperovať energiu sa automaticky nastaví ideálny rekuperačný výkon, ktorý závisí od situácie.
Navigácia s Elektrickou inteligenciou
V prípade funkcie Navigácia s Elektrickou inteligenciou hovorí jej názov za všetko. Na základe mnohých faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie. Pri výpočte trasy sa kalkuluje spotreba energie. Pritom sa zohľadňuje topografia, priebeh trasy, teplota okolia, rýchlosť, nároky na kúrenie a chladenie. Funkcia okrem toho dynamicky reaguje na dopravné zápchy alebo na zmenu štýlu jazdenia. Zákazníci majú stále možnosť individuálne upraviť naplánovanú trasu.
Navigácia s Elektrickou inteligenciou zohľadňuje aj dostupné nabíjacie stanice, ich nabíjací výkon a platobné funkcie. Takisto vypočíta predbežné náklady pripadajúce na jednu zastávku na nabíjanie. Zastávky na nabíjanie sú naplánované takým spôsobom, aby to bolo s ohľadom na celkový čas cestovania čo najvýhodnejšie: za určitých okolností môžu byť dve krátke zastávky na nabíjanie s vyšším nabíjacím výkonom výhodnejšie ako jedno dlhé nabíjanie. Navigácia s Elektrickou inteligenciou automaticky prispôsobí nastavenia nabíjania, ktoré zoptimalizuje s cieľom umožniť rýchlonabíjanie pozdĺž trasy. Zákazníci môžu pridať preferované nabíjacie stanice alebo vylúčiť navrhované nabíjacie stanice. Systém MBUX signalizuje, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná na návrat do východiskového bodu bez nabíjania.
Ak existuje riziko, že s určenými nastaveniami nedorazíte do cieľa alebo k nabíjacej stanici, funkcia aktívneho monitorovania dojazdu signalizuje, že treba aktivovať jazdné funkcie ECO. Okrem toho sa vypočíta presná rýchlosť jazdy, pri ktorej možno v súlade s plánom dosiahnuť ďalšiu nabíjaciu stanicu alebo cieľ. V bode ponuky Dojazd môže vodič vypnúť rôzne spotrebiče energie, aby sa predĺžil dojazd. Tu možno aktivovať aj jazdné funkcie ECO, ktoré podporia efektívnejší štýl jazdy.
Podvozok a prevodovka
- Modifikovaná koncepcia rebrinového rámu a novovyvinutá tuhá zadná náprava
- ELECTRIC DYNAMIC SELECT: jazdné programy na mnohé jazdné situácie
- Raditeľná prevodovka: pripínateľná terénna redukcia LOW RANGE
S novou elektrickou Triedou G sa terénne kvality Triedy G teraz posúvajú do éry elektromobility. V niektorých oblastiach dokonca prekonáva modely s konvenčným pohonom, napríklad v brodivosti. Koncepcia rebrinového rámu pre elektrický model bola modifikovaná a priniesla spevnený rám. Kombinácia nezávislého zavesenia kolies s dvoma priečnymi ramenami vpredu a tuhou nápravou vzadu zostala zachovaná. Zadná náprava je vyhotovená ako konštrukcia De Dion a bola úplne prepracovaná. Elektromotory sú pripevnené k rebrinovému rámu a s kolesami sú spojené prostredníctvom hriadeľov s dvoma kĺbmi. Výhoda: pri prepružení nedochádza k zmene odklonu kolesa. Hriadele s dvomi kĺbmi prenášajú hnaciu silu. Na kompenzáciu dĺžky sú v nich umiestnené posuvné kĺby. Nasledujúce terénne hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 250 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 850 mm pri prechodoch vodou alebo blatom
- stabilná jazda pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol vpredu 32° a vzadu 30,7°
- prechodový uhol 20,3°
Nová elektrická Trieda G je sériovo vybavená adaptívnym nastaviteľným tlmením, ktoré sa používa aj v modelových variantoch s konvenčným pohonom. Aktívne tlmiče kompenzujú nerovnosti terénu lepšie ako pasívne tlmiče. To prináša v teréne ešte väčšiu suverenitu. Systém prostredníctvom stabilizácie pozdĺžneho a bočného nakláňania v závislosti od jazdnej situácie neustále reguluje charakteristiku tlmenia a obmedzuje pohyby karosérie. Komponenty adaptívneho nastaviteľného tlmenia sú navrhnuté na extrémne zaťaženie v podmienkach, ako sú prúdiaca voda, jazdenie vo vlhkom prostredí, nárazy kamienkov a nečistoty.
ELECTRIC DYNAMIC SELECT: dodatočný jazdný program na zvýšenie efektivity
Charakteristiku vozidla novej elektrickej Triedy G možno zmeniť stlačením tlačidla. Jazdný program ELECTRIC DYNAMIC SELECT na želanie zmení vlastnosti motora, prevodovky, podvozka, systému ESP® aj riadenia. Vodič si môže vybrať medzi jazdnými programami Komfort, Šport a Individuálny. Jazdný program Komfort predstavuje štandardné nastavenie: pohon primárne poháňa len jednu nápravu, takže vodič jazdí s optimalizovanou spotrebou. Okrem toho sú k dispozícii aj terénne jazdné programy Cestička a Skaly. Na pohodlný výber jazdného programu slúži prepínač ELECTRIC DYNAMIC SELECT.
LOW RANGE: terénna redukcia novej elektrickej Triedy G
Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology má pripínateľnú terénnu redukciu LOW RANGE. Každý motor v blízkosti kolesa má vlastnú prevodovku s centrálnym radením. Tým je zabezpečená nezávislosť motorov. Po dva elektromotory, ich prevodovky a dvojitý menič na každej náprave sú umiestnené v jednej spoločnej skrini. Takto sa dá vytvoriť terénna redukcia, ktorá umožní elektrickému terénnemu vozidlu jazdiť v náročnom teréne. Zaručuje maximálne hodnoty krútiaceho momentu a dokonalé manažovanie teploty. K dispozícii je aj poloha na jazdenie po cestách HIGH RANGE, ktorá zaručuje maximálny dojazd.
Ak je zvolený jazdný program Skaly, terénnu redukciu LOW RANGE môže vodič zapnúť pomocou prepínača na terénnej ovládacej jednotke. Tým sa aktivuje redukcia (2:1), ktorá zvýši krútiaci moment. Jazdné vlastnosti a odozva sú v takom prípade optimalizované na výjazdy do nespevneného, ťažkého terénu so strmými stúpaniami a klesaniami. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 85 km/h. Inteligentná funkcia terénneho plazenia je automaticky zapnutá a vždy aktívna.
Exkluzívne terénne funkcie, jedinečný zvukový zážitok a digitálny zážitok z jazdy v teréne s Mercedes-Benz G 580
- Funkcie G-TURN, G-STEERING a inteligentná funkcia plazivej jazdy v teréne: pokročilá koncepcia pohonu a raditeľná prevodovka umožňujú dosahovať jedinečné jazdné vlastnosti
- G-ROAR: zvukový zážitok pre novú elektrickú Triedu G
- Nový TERÉNNY KOKPIT a funkcia Transparentná kapota motora pre digitálny zážitok z jazdy v teréne
Terénne schopnosti Triedy G vždy určovali tie najvyššie štandardy. To isté platí aj pre novú elektrickú Triedu G. Jej inovatívna koncepcia pohonu umožňuje exkluzívne funkcie na jazdenie mimo spevnených ciest.
Exkluzívne pre elektrickú Triedu G: funkcie G-TURN, G-STEERING a inteligentná funkcia plazivej jazdy v teréne
Novú elektrickú Triedu G možno pomocou funkcie G-TURN otočiť takmer na mieste. Vozidlo dokáže na nespevnenom podklade urobiť až dve úplné otočenia želaným smerom. Nielenže to vyzerá efektne, ale môže to byť užitočné aj pri jazde v teréne – napríklad ak prekážka v smere jazdy znemožní pokračovať v jazde. Štyri vzájomne nezávisle poháňané kolesá môžu podľa potreby otočiť vozidlo smerom doľava alebo doprava. Na tento účel sa kolesá na pravej a na ľavej strane vozidla otáčajú opačným smerom. Na spustenie funkcie musí vozidlo stáť na rovnej ploche, pričom má zatvorené všetky dvere, predné kolesá v polohe priamej jazdy a zošliapnutý brzdový pedál. Okrem toho musí byť zaradená poloha prevodovky D, zvolený jazdný program Skaly a zapnutá terénna redukcia LOW RANGE. Až potom môže nasledovať aktivovanie funkcie stlačením príslušného tlačidla na terénnej ovládacej jednotke. Želaný smer otáčania možno zvoliť potiahnutím a podržaním ľavej alebo pravej radiacej páčky na volante. Na spustenie funkcie G-TURN musí vodič uchopiť volant, odtiahnuť nohu z brzdového pedála a zošliapnuť akceleračný pedál. Funkcia G-TURN sa po dvoch úplných otočeniach vozidla automaticky ukončí. Vodič môže funkciu kedykoľvek zrušiť aj manuálne pustením radiacej páčky na volante alebo odtiahnutím nohy z akceleračného pedála.
Pri jazde s novou elektrickou Triedou G Mercedes-Benz G 580 v teréne alebo na sypkom podklade možno na výrazné zmenšenie priemeru otáčania využiť funkciu G-STEERING4. Dosiahne sa tocielenou reguláciou hnacieho momentu jednotlivých hnacích kolies, pričom sa vozidlo otáča v kruhu okolo zadného kolesa na vnútornej strane zákruty. Funkcia tak dokáže eliminovať potrebu manévrovania pri určitých jazdných manévroch, napríklad v ostrých zákrutách alebo v iných stiesnených priestoroch. Ak je zaradená poloha prevodovky D, je zvolený jazdný program Skaly a je zapnutá terénna redukcia LOW RANGE, funkciu G-STEERING môže vodič aktivovať stlačením príslušného tlačidla na terénnej ovládacej jednotke. Funkcia je aktívna do rýchlosti 25 km/h.
S inteligentnou funkciou plazivej jazdy v teréne získa vodič novej elektrickej Triedy G ďalšiu podporu pri jazdení v teréne. Funkcia sa aj na nespevnenom podklade postará o ideálny pohon a udržiava vopred nastavenú rýchlosť – čiže funguje ako akýsi tempomat na jazdenie v teréne. Vodič sa tak môže plne sústrediť na optimálnu líniu jazdy a na prípadné prekážky, vďaka čomu nemusí venovať pozornosť správnemu dávkovaniu sily pri stláčaní brzdového a akceleračného pedála. V prípade potreby však možno funkciu kedykoľvek zrušiť šliapnutím na brzdový alebo akceleračný pedál.
Inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne je aktívna vždy, keď je zapnutá terénna redukcia LOW RANGE. Cieľovú rýchlosť si vodič môže vybrať v troch stupňoch pomocou radiacich páčok na volante. Aktuálny stav je signalizovaný na displeji vodiča. K dispozícii sú tieto stupne plazivej jazdy:
- Pomalá plazivá jazda: na stúpaní, na rovine a na klesaní vozidlo udržiava rýchlosť cca 2 km/h.
- Variabilná plazivá jazda: na stúpaní a na rovine vozidlo udržiava krokovú rýchlosť. Na klesaniach so sklonom 10 až 20 % môže vodič pomocou akceleračného pedála zvýšiť cieľovú rýchlosť na cca 14 km/h a pomocou brzdového pedála ju môže znížiť späť až na krokovú rýchlosť. Po odtiahnutí nohy z akceleračného alebo z brzdového pedála si vozidlo zachováva aktuálnu cieľovú rýchlosť.
- Rýchla plazivá jazda: na stúpaní a na rovine si vozidlo udržiava rýchlosť cca 8 km/h. V prípade klesaní inteligentná funkcia Plazivá jazda v teréne spomaľuje vozidlo rekuperáciou, ktorá závisí od sklonu klesania. Rýchlosť vozidla sa pritom môže zvýšiť, keďže nie je určená žiadna konečná rýchlosť.
G-ROAR: takto znie nová elektrická Trieda G
Funkcia G-ROAR prináša do novej elektrickej Triedy G Mercedes-Benz G 580 jedinečný zvukový zážitok. Charakteristický jazdný zvuk je inšpirovaný emocionálnymi zvukmi motora V8 a impozantným spôsobom zvukovo dokresľuje priebeh výkonu novej elektrickej Triedy G. Svojimi hlbokými basmi a zvučnými tónmi sa zámerne odlišuje od zvuku ostatných plne elektrických modelov značky s trojcípou hviezdou. Jazdný zvuk môže vodič ovplyvniť výberom jazdného programu: zatiaľ čo v režime Komfort znie skôr zdržanlivo, v režime Šport sa rozvinie mohutný a emotívny zvuk.
Funkcia G-ROAR zahŕňa zvuk Aura, ako aj množstvo rôznych zvukov k udalostiam. Zvuk Aura možno v okolí novej elektrickej Triedy G počuť už vtedy, keď sa vodič priblíži k vozidlu a odomkne dvere. Zvuky k udalostiam zaznievajú pri zatvorení dverí vozidla po nastúpení do vozidla, pri naštartovaní a odstavení pohonu, ako aj pri otvorení dverí vozidla po skončení jazdy. Po opustení vozidla opäť zaznieva zvuk Aura – až jednu minútu, alebo až do zamknutia vozidla. Zvukový sprievod funkcie G-ROAR sa aktivuje aj po spustení nabíjania.
Prehľad o všetkom: nový TERÉNNY KOKPIT (OFFROAD COCKPIT)
Prostredníctvom terénnej ovládacej jednotky sa vodiči dostanú priamo do nového TERÉNNEHO KOKPITU. Na displeji vodiča aj na multimediálnom displeji prináša prehľad najdôležitejších relevantných údajov, ktoré sa týkajú jazdenia mimo ciest, ako aj funkcií na podporu jazdenia v teréne. Obsah je znázornený na jednotlivých dlaždiciach, ktoré možno meniť pomocou smerových šípok. Okrem toho sú k dispozícii dotykové plochy umožňujúce rýchly prístup k určitým funkciám vozidla, ktoré sú dôležité pri jazdení v teréne. K nim patria okrem iného umelý horizont, kompas, nadmorská výška, uhol natočenia kolies prednej nápravy, krútiaci moment, ako aj tlak v pneumatikách a teplota pneumatík.
Pre ešte komfortnejší zážitok z jazdy v teréne: Transparentná kapota motora
Funkcia Transparentná kapota motora v kombinácii s 360-stupňovou kamerou umožňuje virtuálny pohľad dopredu pod vozidlo. Na účely zobrazenia kamery funkcie Transparentná kapota motora na multimediálnom displeji spája nová elektrická Trieda G obrazy z prednej kamery aj z oboch kamier vonkajších zrkadiel. Vizualizácia jazdnej stopy pritom pomáha vybrať optimálnu jazdnú dráhu. Vďaka tomu môže vodič novej elektrickej Triedy G Mercedes-Benz G 580 v prípade potreby včas reagovať – napríklad na prekážky, ako sú sutina alebo balvany. Táto funkcia okrem toho pomáha vodičovi optimálne odhadnúť vyvýšeniny, úbočia a priehlbiny, ktoré z dôvodu príliš ostrého uhla nemožno rozpoznať pohľadom cez čelné sklo. Funkciu možno pohodlne aktivovať tlačidlom na terénnej ovládacej jednotke alebo prostredníctvom ponuky terénnych programov na centrálnom displeji.
Dizajn a výbava Mercedes-Benz G 580
- Ikonický a nadčasový dizajn: plne elektrický model zostáva verný charakteru pôvodného modelu
- Jedinečné dizajnové prvky majú pozitívny vplyv na aerodynamiku a zvukový komfort
- EDITION ONE: mimoriadny model s rozšírenou sériovou výbavou, dostupný v čase uvádzania na trh
Nová elektrická Trieda G nadväzuje na dizajnovú tradíciu konštrukčného radu a preberá hranatú siluetu. Štýl naďalej charakterizujú typické detaily ako výrazné kľučky dverí a smerovky umiestnené na blatníkoch. Nová elektrická Trieda G spája nezameniteľný vzhľad ikony terénnych vozidiel s vybranými, pre elektromobily typickými dizajnovými prvkami.
Nový Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology pôsobí povedome už pri pohľade spredu, čo je sčasti zásluhou klasických okrúhlych svetlometov. Maska chladiča má štyri horizontálne lamely. Maska chladiča aj telesá vonkajších zrkadiel sú sériovo vyhotovené vo farbe karosérie. Výnimočne výrazný vzhľad novej elektrickej Triedy G možno dosiahnuť vďaka voliteľne dodávanému obloženiu chladiča s čiernym panelom so stmavenými svetelnými jednotkami, animovaným svetelným pásom s LED a chrómovým lemovaním. Ako elegantný zvýrazňujúci prvok na želanie plní osvetlenie kriviek funkciu pozičného svetla – aj počas jazdy. Pri zamykaní a odomykaní vozidla sa o pôsobivý efekt postarajú animácie „Vitajte doma“ (Welcome home) a „Odchádzanie z domu“ (Leaving home). Keď sú otvorené predné dvere, vďaka sériovo dodávanému osvetleniu okolia sa na zem v oblasti nástupu premieta logo značky.
Exteriér: originálne dizajnové prvky prispievajú k optimalizácii aerodynamiky
Mierne zvýšená kapota motora a takzvané vzduchové záclony v zadných rozšíreniach podbehov kolies sú ďalšími dizajnovými prvkami, ktoré charakterizujú plne elektrický model. Spolu s novým obložením stĺpikov A a lištou spojlera na strešnej ozdobnej lište prispievajú k optimalizácii aerodynamiky. V kombinácii s novými izolačnými materiálmi sa podarilo zlepšiť aj zvukový komfort. Nová elektrická Trieda G je sériovo vybavená aerodynamicky optimalizovanými 18-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Sú nalakované vysokolesklým čiernym lakom a osústružené do leskla.
Súčasťou sériového rozsahu výbavy sú aj adaptívne svetlomety MULTIBEAM LED. Vďaka inteligentným funkciám osvetľujú vozovku s prihliadnutím na danú situáciu. Na aktuálnu dopravnú situáciu reagujú prostredníctvom 84 vysokovýkonných, jednotlivo ovládateľných svetelných diód. Na zadných bočných oknách aj na zadnom skle sú použité tepelnoizolačné tmavo tónované sklá. Strieborné emblémy EQ na blatníkoch poukazujú na plne elektrický pohon vozidla.
Ďalším výrazným znakom jedinečnosti novej elektrickej Triedy G je voliteľný dodávaný obdĺžnikový dizajnový box na zadných dverách. Do boxu možno jednoducho uložiť predmety ako nabíjací kábel, náradie alebo snehové reťaze. Na tento účel sa vnútri boxu nachádzajú popruh so suchým zipsom, ako aj dve batožinové siete (jedna na dverách boxu a jedna v boxe). Ako alternatíva je k dispozícii známe náhradné koleso s krytom. Nová elektrická Trieda G sa sériovo dodáva s dizajnovým krytom.
Interiér: typický dizajn Triedy G, bohatá sériová výbava
Interiér novej elektrickej Triedy G Mercedes-Benz G 580 predstavuje kombináciu pôsobivého hodnotného charakteru s klasickým dizajnom. Ventilačné dýzy s hranatým lemovaním a držadlo pre spolujazdca majú typický rukopis Triedy G. Ozdobné prvky sú sériovo vyhotovené z prírodného dreva vlašský orech s otvorenými pórmi. Multifunkčný volant súčasnej generácie s dotykovými ovládacími poľami je sériovo potiahnutý kožou napa. Náladové osvetlenie aj kožené čalúnenie sú súčasťou sériovej výbavy.
Infotainment MBUX: intuitívne ovládanie, učenlivý softvér a hlasový asistent schopný viesť dialóg
Nová elektrická Trieda G Mercedes-Benz G 580 je sériovo vybavená infotainmentom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) vrátane 12,3-palcového displeja pre vodiča a multimediálneho displeja s dotykovým ovládaním. Koncepcia zobrazovania a ovládania využívajúca učenlivý softvér ponúka personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Integrácia chytrého telefónu prostredníctvom platformy Android Auto® alebo Apple CarPlay umožňuje cestujúcim optimálne využívať funkcie mobilného telefónu. Okrem toho si vďaka systému MBUX užívate výhody digitálneho rádia (DAB+). Rozhrania USB-C umožňujú prepojenie s ďalšími mobilnými koncovými zariadeniami.
So systémom MBUX je k dispozícii aj učenlivý hlasový asistent, ktorý je schopný viesť dialóg vo svetových jazykoch. Niektoré akcie možno v súčasnosti už iniciovať bez vyslovenia aktivačného hesla „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasový asistent má k dispozícii približne 20 hlasových príkazov špecifických pre Triedu G. Vďaka funkcii rozšírenej reality MBUX pre navigáciu sa vodiči dokážu lepšie zorientovať aj v zložitých dopravných situáciách. Do cieľa sa tak dostanete rýchlo, bezpečne a bez stresu. S týmto cieľom sa grafické navigačné pokyny a dopravné informácie na multimediálnom displeji prekrývajú naživo nasnímaným obrazom. Systém pomáha aj pri semaforoch, pričom zobrazuje aktuálnu fázu svetelnej signalizácie, čím pri zhoršenej viditeľnosti pomáha rozpoznať signál semafora.
Voliteľné funkcie na zvýšenie komfortu
Na želanie zvýšia komfort ďalšie funkcie. Medzi ne patria temperované držiaky na nápoje a systém bezdrôtového nabíjania mobilných zariadení. Okrem toho si možno vybrať aj špičkový systém zábavnej techniky MBUX v zadnej časti. Vďaka dvom plnointegrovaným 11,6-palcovým dotykovým displejom si cestujúci na zadných sedadlách môžu aj počas cesty vychutnávať tú najlepšiu zábavu. Pripojenie k infotainmentu MBUX im umožní sledovať filmy, surfovať po internete a pristupovať k rôznym informáciám o jazde. Obsah z displejov v druhom rade sedadiel možno v prípade potreby interaktívne presunúť smerom dopredu na multimediálny displej. Prostredníctvom rôznych rozhraní možno okrem toho integrovať vlastné médiá.
S funkciou KEYLESS-GO sa bočné aj zadné dvere novej elektrickej Triedy G odomykajú a zamykajú jednoduchým dotykom kľučky dverí. Kľúč od vozidla netreba pritom vziať do ruky, stačí ho mať vo vrecku. Funkcia umožňuje aj pohodlné naštartovanie vozidla jednoduchým stlačením tlačidla. Stačí, keď má vodič svoj kľúč pri sebe v interiéri vozidla.
Voliteľne dodávaný 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® zahŕňa aj pohlcujúci zvukový zážitok z technológie Dolby Atmos®. Poskytuje hudbe viac priestoru, čistoty a hĺbky a premení novú elektrickú Triedu G na koncertnú sieň na kolesách. V čalúnení stropu je integrovaný prídavný osvetlený reproduktor. Zosilňovač zvuku ponúka šesť ďalších kanálov, čo umožňuje počuteľne lepšie oddelenie frekvenčného spektra a rozdelenie zvuku.
Individuálne prispôsobenie: línie výbavy pre interiér a exteriér
Nová elektrická Trieda G Mercedes-Benz G 580 v kombinácii s voliteľnou líniou výbavy AMG Line získa výrazne športový nádych. Dynamický vzhľad zvýrazňujú okrem iného aj rozšírenia podbehov kolies, 20-palcové 10-lúčové disky AMG z ľahkej zliatiny, bočné nášľapné dosky, strmene bŕzd s nápisom Mercedes-Benz a osvetlené nástupné lišty z nehrdzavejúcej ocele. V interiéri sa na umocnení pôžitku z jazdy podieľajú dole sploštený multifunkčný športový volant v koži napa spolu s dotykovými ovládacími poľami, ako aj kryt na volante a radiace páčky na volante v striebornej chrómovej farbe.
Balík Night je určený na ďalšie zušľachtenie výrazne športových dizajnových prvkov exteriéru. Okrem iného zahŕňa aj stmavené svetelné jednotky a čierne, aerodynamicky optimalizované kolesá. V závislosti od zvoleného laku dominujú vzhľadu telesá vonkajších zrkadiel vo farbe obsidiánová čierna alebo nočná čierna magno. Individuálny vzhľad dotvárajú voliteľné čierne akcenty MANUFAKTUR. Balík Night II pridáva k vyššie uvedeným prvkom ďalšie detaily vo vysokolesklej čiernej farbe. K nim patria hviezda Mercedes vpredu a vzadu, označenie typu na zadnej časti vozidla, ako aj emblémy EQ na blatníkoch.
Na želanie dodávaný interiér EXCLUSIVE Line umocňuje príjemnú atmosféru v interiéri. Okrem iného zahŕňa aj poťahy sedadiel v koži napa a náladové osvetlenie ventilačných dýz. K dispozícii je aj farebne zladené kontrastné ozdobné prešívanie sedadiel, prístrojovej dosky, držadiel a stredových dielov obloženia bočných aj zadných dverí. Súčasťou je aj 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®. Interiér SUPERIOR Line ponúka okrem iného aj ďalší rozsah v koži napa, prvky s kosoštvorcovým dizajnom, balík aktívnych viackrivkových sedadiel plus vrátane masážnej funkcie a funkcie dynamiky jazdy.
Ďalšie rozšírenie bohatej ponuky programu MANUFAKTUR
Ponuka programu MANUFAKTUR je určená pre majiteľov Triedy G, ktorí majú záujem o ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla. Či už ide o výber laku, prstenec náhradného kolesa, grafické stvárnenie sedadiel, ozdobné prešívanie alebo prístrojovú dosku: s viac ako miliónom možných kombinácií farieb, kontrastov a materiálov nezostane nesplnené žiadne želanie. Prvýkrát je k dispozícii dvojfarebné kožené čalúnenie MANUFAKTUR v kombinácii farieb katalánska béžová/čierna. V kombinácii s koženým čalúnením MANUFAKTUR sa navyše dodáva aj držadlo s nápisom MANUFAKTUR a ozdobným prvkom. Pre novú elektrickú Triedu G je k dispozícii aj balík kompletne v koži MANUFAKTUR. V takom prípade je takmer celý interiér vybavený čalúnením z kože napa – od čalúnenia stropu cez obloženie stĺpikov A, B, C a D až po obloženie operadiel. Čalúnenie stropu má navyše stredový pás vo farbe čalúnenia s kosoštvorcovým dizajnom.
EDITION ONE: mimoriadny model pri príležitosti uvedenia na trh
V čase uvedenia novej elektrickej Triedy G Mercedes-Benz G 580 na trh je model EDITION ONE dostupný za cenu od 199 188 eur s DPH. Exkluzívny mimoriadny model je k dispozícii s piatimi lakmi: tichomorská modrá MANUFAKTUR magno, obsidiánová čierna metalíza, opalitová biela MANUFAKTUR magno, opalitová biela MANUFAKTUR bright a klasická sivá MANUFAKTUR jednovrstvový lak. Vonkajšia ochranná lišta má vložku s modrým ozdobným prúžkom. Brzdové strmene sú tiež modré a vpredu majú nápis Mercedes-Benz. Dizajnový box na zadných dverách je vyhotovený vo farbe karosérie a v čiernej farbe. Pre model EDITION ONE si zákazníci ako voliteľnú výbavu môžu vybrať rezervné koleso v zadnej časti vozidla. V tomto mimoriadnom modeli sa v projekcii vonkajších zrkadiel premieta na asfalt nápis Stronger Than Time. Model EDITION ONE je sériovo vybavený maskou chladiča so štyrmi horizontálnymi lamelami. Na želanie je k dispozícii obloženie chladiča s čiernym panelom.
Prvky línie AMG Line a balíka Night sú súčasťou sériovej výbavy modelu EDITION ONE. K nim patria načierno vysokolesklo nalakované a aerodynamicky optimalizované 20-palcové 10-lúčové disky AMG z ľahkej zliatiny, ako aj stmavené svetelné jednotky. Gombíky dverí s logom G a telesá vonkajších zrkadiel majú čiernu farbu. Nášľapné dosky sú sériovo vyhotovené v striebornej farbe, na želanie sú dostupné v čiernej farbe. Interiér je potiahnutý kožou napa v novej farebnej kombinácii strieborná pearl/čierna. Multifunkčný športový volant s trojramenným dizajnom a dotykovými ovládacími poľami je potiahnutý kožou napa. Modré detaily exteriéru sa odrážajú aj v interiéri modelu EDITION ONE v podobe modrých ozdobných prvkov z uhlíkových vlákien a modrého prešívania.
Súčasťou sériovej výbavy modelu EDITION ONE je aj balík komfortnej výbavy vrátane temperovaných držiakov na nápoje a funkcie KEYLESS-GO, balík aktívnych viackrivkových sedadiel plus, posuvná strecha, 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® a zvukový zážitok G-ROAR.
Asistenčné jazdné systémy Mercedes-Benz G 580
- Bohatá sériová výbava
- Množstvo pokročilých asistenčných jazdných systémov s cieľom maximálnej bezpečnosti a uvoľneného jazdenia
Už sériová výbava novej elektrickej Mercedes-Benz G 580 obsahuje množstvo pokročilých asistenčných a bezpečnostných systémov najnovšej generácie. Tieto systémy využívajú množstvo snímačov, kamier a radarov, prostredníctvom ktorých sledujú premávku a okolie vozidla. Týmto spôsobom dokážu vodičom výrazne uľahčiť mnohé každodenné situácie.
Množstvo pokročilých asistenčných jazdných systémov s cieľom maximálnej bezpečnosti a uvoľneného jazdenia
- Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC pomáha okrem iného pri zachovaní bezpečného odstupu. Systém s týmto cieľom automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidlám idúcim vpredu. Želaný odstup možno nastaviť vo viacerých stupňoch. Súčasťou sú aj funkcie ako reakcia na stojace vozidlá, automatický opätovný rozjazd a automatické prevzatie rýchlosti. Táto podpora je obzvlášť užitočná pre vodičov v plynulej aj viaznucej premávke v kolónach. V kombinácii s funkciou prispôsobovania rýchlosti na báze trasy dokáže systém pred zákrutami, križovatkami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami a odbočkami automaticky znížiť rýchlosť a vzápätí opäť zrýchliť.
- Aktívny asistent riadenia pracuje do rýchlosti 160 km/h, pričom podporuje vodiča miernymi zásahmi do riadenia, ktoré mu pomáhajú jazdiť stredom jazdného pruhu. To predstavuje vysokú mieru odbremenenia, najmä na monotónnych trasách.
- Aktívny asistent brzdenia využíva nainštalované snímače vozidla s cieľom rozpoznať nebezpečenstvo kolízie s vozidlami idúcimi vpredu alebo s križujúcimi vozidlami. Pri hroziacej kolízii systém dokáže aktivovať vizuálne a zvukové varovanie vodiča. Ak by vodič brzdil nedostatočne, systém mu v závislosti od situácie pomôže zvýšením brzdného momentu; ak by vodič opäť nereagoval, môže sa iniciovať samočinné núdzové brzdenie.
- V prípade, ak aktívny asistent núdzového zastavenia rozpozná, že vodič počas jazdy trvale nezasahuje do vedenia vozidla, systém spomalí vozidlo až do úplného zastavenia v jeho jazdnom pruhu. Súčasťou opatrení je aj krátke elektrické napnutie bezpečnostných pásov PRE-SAFE® a krátky impulz v brzdovej sústave ako posledné upozornenie pred iniciovaním brzdenia.
- Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu pomáha pri udržiavaní vozidla v strede jazdného pruhu. Systém prostredníctvom kamery rozpozná, ak vozidlo prejde cez vodorovné dopravné značenie alebo cez okraj vozovky. Systém vďaka tomu dokáže vodiča podporiť pri tom, aby nechcene neopustil jazdný pruh. Ak existuje riziko kolízie s rozpoznanými účastníkmi cestnej premávky v susediacom jazdnom pruhu, napríklad s predchádzanými alebo protiidúcimi vozidlami, systém môže reagovať aj zásahom do riadenia a aktivovaním varovania.
- Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla dokáže od rýchlosti cca 10 km/h spustiť vizuálne varovanie pred bočnými kolíziami; ak sú zapnuté smerovky, spustí sa aj zvukové varovanie. Funkcia výstrahy pri vystupovaní dokáže na stojacom vozidle pred vystúpením cestujúcich signalizovať, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo (vrátane bicyklov).
- Asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST dokáže rozpoznať typické príznaky únavy a veľkej nepozornosti vodiča. Tento systém tak najmä počas nočných jázd a na dlhých trasách dokáže prispieť k bezpečnosti cestnej premávky. Hneď ako systém rozpozná typické príznaky únavy, aktivuje vizuálne a zvukové výstražné signály a vyzve vodiča, aby si urobil prestávku.
- Parkovací balík s 360-stupňovou kamerou poskytuje podporu pri parkovaní a manévrovaní s vozidlom. Virtuálny pohľad zhora vytvorený 360-stupňovou kamerou sa zobrazuje na multimediálnom displeji a ukazuje aktuálnu polohu vozidla. V kombinácii s vizuálnymi a zvukovými upozorneniami aktívneho asistenta parkovania so systémom PARKTRONIC si vodič zachová kontrolu aj v neprehľadných situáciách. Tento systém aktívne pomáha vodičovi pri parkovaní cúvaním a do rýchlosti jazdy 35 km/h dokáže rozpoznať vhodné medzery na zaparkovanie.
- Preventívny systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE® dokáže včas rozpoznať kritické jazdné situácie a iniciovať preventívne ochranné opatrenia. Medzi ne patria napríklad reverzibilné napnutie bezpečnostných pásov alebo automatické zatvorenie otvorených bočných okien, prípadne sklenenej posuvnej strechy. Navyše platí, že elektricky nastaviteľné sedadlo spolujazdca sa v závislosti od výbavy dokáže presunúť do polohy, ktorá je pri prípadnom náraze vhodnejšia.
- Zvuk PRE-SAFE® dokáže sluch cestujúcich pripraviť na zaťaženia, ktoré vznikajú v dôsledku hluku pri nehode. V prípade bezprostredného nebezpečenstva špeciálny zvukový čip vygeneruje prostredníctvom reproduktorov špecifický zvukový signál. Zvuk vyvolá v mnohých prípadoch prirodzený ochranný reflex: v uchu sa nakrátko stiahne drobný strmienkový sval a utlmí prepojenie medzi ušným bubienkom a vnútorným uchom.
- Asistent sledovania dopravných značiek sleduje predpísanú rýchlosť a pripomína jej aktuálnu hodnotu. Okrem bežných značiek označujúcich maximálnu povolenú rýchlosť dokáže systém rozpoznať aj portálové konštrukcie s dopravným značením a označenia stavenísk.
Technické údaje Mercedes-Benz G 580
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology
Pohon a akumulátor | |||
Náhon | Náhon na všetky kolesá | ||
Elektrické stroje | Typ | Synchrónne motory s permanentným budením (2 stupne) | |
Výkon (špičkový) | kW / k | 432 / 587 | |
Krútiaci moment (špičkový) | Nm | 1 164 | |
Typ akumulátora | Lítium‑iónový | ||
Max. rekuperačný výkon | kW | 217 | |
Maximálny výkon nabíjania striedavým prúdom (palubná nabíjačka) | kW | 11 | |
Čas nabíjania striedavým prúdom[4], trojfázovo (11 kW) | h | 11,77 | |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | kW | 200 | |
Čas nabíjania jednosmerným prúdom[5] z rýchlonabíjacej stanice | min | 32 | |
Nabíjanie jednosmerným prúdom[6]: dojazd po 15 minútach (WLTP) | km | 170 | |
Podvozok | |||
Predná náprava | Náprava s dvomi priečnymi ramenami s nezávislým zavesením kolies | ||
Zadná náprava | Tuhá náprava De-Dion | ||
Brzdová sústava | Hydraulická dvojokruhová | ||
Riadenie | Elektromechanické | ||
Disky | 7,5J 18 ET 43 | ||
Pneumatiky | 265/60 R 18 | ||
Rozmery a hmotnosti | |||
Rázvor | mm | 2 890 | |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 638/1 637 | |
Dĺžka/šírka/výška | mm | 4 624/1 931[7]/1 986 | |
Priemer otáčania | m | 13,6 | |
Objem batožinového priestoru | litre | 555/1 990 | |
Prevádzková hmotnosť podľa ES | kg | 3 085 | |
Zaťaženie | kg | 415 | |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 3 500 | |
Hodnoty jazdného výkonu, spotreba, emisie | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 4,7 | |
Maximálna rýchlosť[8] | km/h | 180 | |
Kombinovaná spotreba energie[9] | kWh/100 km | 30,3 – 27,7 | |
Kombinované emisie CO214 | g/km | 0 | |
Dojazd14 | km | 434 – 473 |