Minulý víkend ožila Bratislava atmosférou profesionálnych cyklistických pretekov. Škoda opäť priniesla flotilu vozidiel vrátane Enyaq Coupé RS, Superbu a Kodiaqu. Sprievodný program zaujal súťažiacich aj návštevníkov, nechýbali ani známe osobnosti ako Zdeno Chára a Marek Hamšík, ktorí boli súčasťou pretekov.
Škoda v Bratislave hostila štvrtý ročník L’Etape Slovakia
Slovensko bolo minulý víkend súčasťou prestížnej série cyklistických pretekov L’Etape Slovakia by Tour de France, ktoré zorganizovala Škoda Auto Slovensko. Toto podujatie, konajúce sa v ďalších 24 krajinách sveta, prilákalo stovky amatérskych cyklistov a širokú verejnosť. Trasa pretekov viedla od centra Bratislavy, cez Malé Karpaty, až k finišu na Kamzíku, pričom cyklistov sprevádzala flotila vozidiel Škoda vrátane modelov Enyaq Coupé RS, Superb a Kodiaq.
Sprievodný program a bezpečnosť pretekárov
Podujatie neponúklo len samotné preteky, ale aj bohatý sprievodný program pre účastníkov a návštevníkov. Škoda, ako hrdý partner, zabezpečila flotilové vozidlá, ktoré sa postarali o bezpečnosť pretekárov na trati. Účastníci mali možnosť zúčastniť sa rôznych aktivít, ktoré spríjemnili celý deň.
Známe osobnosti na štarte
Tohtoročné preteky pritiahli aj atraktívnych hostí. Na trati sa objavili známe športové osobnosti ako bývalý hokejista Zdeno Chára a futbalista Marek Hamšík, ktorí zvýšili záujem fanúšikov o cyklistiku.
Škoda ako dlhodobý partner Tour de France
Škoda Auto Slovensko je dlhoročným partnerom Tour de France a aj tento rok podporila L’Etape Slovakia. “Naša značka je s Tour de France spojená vyše dvadsať rokov, a preto sme radi, že sme mohli byť súčasťou tejto krásnej akcie aj na Slovensku,” uviedol riaditeľ spoločnosti Jaroslav Hercog.
Flotila vozidiel Škoda na trati
Tak ako aj v minulých rokoch, neodmysliteľnou súčasťou L’Etape Slovakia by Tour de France boli flotilové a riaditeľské vozidlá značky Škoda. Pretekárov na tratiach sprevádzalo 100 % elektrické SUV Enyaq Coupé RS, ako aj úplne nové modely Superb a Kodiaq, ktorý vo verzii plug-in hybrid prejde lokálne bezemisne až 120 kilometrov. „Využívanie áut, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu, odráža našu víziu vytvárať udržateľnú a zdravšiu budúcnosť pre všetkých,“ uviedol Jaroslav Hercog.
Pretekári zažili atmosféru legendárnej Tour de France
Samotné preteky ponúkli súťažiacim aj fanúšikom možnosť zažiť atmosféru slávnej Tour de France na slovenských cestách a spoznať krásy Bratislavy a jej okolia. V nedeľu 25. augusta sa konali hlavné preteky, kde mali cyklisti na výber medzi kratšou, 60-kilometrovou trasou “The RIDE” a náročnejšou, 112-kilometrovou trasou “The RACE.” Obe trasy viedli cez významné historické miesta Bratislavy a priľahlých obcí, zahŕňajúc stúpania v lesoch Malých Karpát a malebné scenérie západného Slovenska. Finálovým momentom bolo záverečné stúpanie na Kamzík, kde sa rozhodovalo o víťazoch.
Preteky pre všetky vekové kategórie
L’Etape Slovakia ponúkla aj preteky pre rodiny a deti, ktoré sa konali v sobotu 24. augusta. Kids Race a Family Ride umožnili mladým cyklistom a rodinám zažiť pretekársku atmosféru na vlastnej koži. Podujatie tak prilákalo široké spektrum účastníkov, od profesionálov až po rekreačných cyklistov.
Známe osobnosti na trati
Významnými účastníkmi tohtoročných pretekov boli aj športové hviezdy. Medzi pretekármi nechýbal hokejista Zdeno Chára, ktorý sa postavil na štart náročnej 112-kilometrovej trasy. „Minulý rok sa mu na tejto trati nedarilo podľa predstáv, takže sme s napätím sledovali, ako sa mu bude dariť tentokrát,“ uviedol Jozef Pukalovič, race director podujatia. Bývalý futbalista Marek Hamšík sa rozhodol pre kratšiu 60-kilometrovú trasu.
Sprievodný program a dlhodobá podpora Škody pre cyklistiku
Podujatie prinieslo bohatý sprievodný program, ktorý zahŕňal tréningy s profesionálmi, cyklistické workshopy a rôzne aktivity pre všetky vekové kategórie. Návštevníci mohli tiež objavovať zaujímavé články, videá a praktické rady o cyklistike na platforme WeLoveCycling.sk. Škoda Auto Slovensko, ako dlhoročný partner Tour de France, sa aktívne podieľa na podpore bezpečnosti na cestách prostredníctvom kampane „Bezpečne a bez somarín,“ ktorá sa zameriava na zlepšenie vzájomného rešpektu medzi vodičmi, cyklistami a chodcami.