Každé piate auto na Slovensku patrí značke Škoda, ktorá má 20,72 % podiel na trhu a dominuje vo firemnom aj súkromnom segmente. Škoda Auto dosiahla v októbri 2024 trhový podiel 22,87 %, pričom za celý rok drží podiel 20,72 %. S jasným náskokom vedie predaj osobných vozidiel na Slovensku, kde sa teší obľube medzi firemnými aj súkromnými zákazníkmi. Od začiatku roka do konca októbra dodala slovenským zákazníkom 15 860 áut, čo predstavuje nárast o 6,5 % v porovnaní s minulým rokom. Najpredávanejším modelom zostáva Škoda Octavia.
Škoda naďalej dominuje slovenskému trhu
Značka Škoda upevnila svoju pozíciu lídra na trhu s osobnými vozidlami aj v roku 2024, dosahujúc v októbri trhový podiel 22,87 %. Za prvých desať mesiacov roku sa podiel ustálil na úrovni 20,72 %, čím si Škoda udržala prvenstvo medzi súkromnými i firemnými zákazníkmi.
Predaj áut rastie napriek nepriaznivým podmienkam
Napriek pretrvávajúcej ekonomickej neistote dokázala Škoda dodávať vozidlá vo vysokých objemoch. Od januára do októbra 2024 predala na Slovensku 15 860 automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 6,5 %. To znamená, že každé piate nové auto predané na slovenskom trhu nesie logo tejto českej automobilky.
Škoda Octavia zostáva najžiadanejšia, záujem stúpa aj o elektrické modely
Slovenskí motoristi uprednostňujú model Škoda Octavia, ktorá si udržuje status najpredávanejšieho auta s počtom predaných kusov 3 659. Za ňou nasledujú obľúbené modely Fabia (3 260 ks), SUV Kamiq (2 187 ks) a Karoq (2 037 ks). V priebehu roka rástol záujem aj o elektrifikované vozidlá, pričom model Enyaq si kúpilo 209 zákazníkov.
Výsledky potvrdzujú silnú pozíciu značky aj počas stagnujúceho trhu
“Aj napriek stagnácii trhu sme zaznamenali mimoriadne úspešných 10 mesiacov. Trhový podiel 20,72 % upevňuje naše dlhodobé líderstvo medzi súkromnými aj firemnými zákazníkmi,” hovorí Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Päť modelov značky Škoda sa umiestnilo medzi desiatimi najpredávanejšími autami na Slovensku, pričom modernizovaná Škoda Octavia naďalej dominuje predajom. Medzi úspešné modely patrí aj Škoda Superb a Kodiaq, ktoré vedú vo svojich segmentoch. Celkový predaj vozidiel dosiahol 15 860 kusov, čo je nárast o 6,5 % oproti predchádzajúcemu roku.
Dominancia modelu Octavia a rastúca popularita ostatných modelov
Model Škoda Octavia si opäť zabezpečil prvenstvo s 3 659 predanými vozidlami štvrtej generácie, vrátane verzií liftback a kombi. Na druhom mieste sa umiestnila Škoda Fabia štvrtej generácie s 3 260 predanými kusmi. Úspech zaznamenali aj ďalšie modely: Kamiq (2 187 ks), Scala (1 829 ks) a Karoq (2 037 ks). Silný dopyt bol aj po najväčšom SUV Kodiaq, ktorý si vybralo 1 560 zákazníkov, a komfortnú limuzínu Superb štvrtej generácie, ktorú si zakúpilo 624 Slovákov.
Škoda vedie aj medzi firemnými zákazníkmi
V oblasti predaja firemným klientom si Škoda tradične udržuje prvenstvo na Slovensku. Záujem o firemné vozidlá pretrvával počas celého roka, čo bolo spôsobené nielen atraktívnou ponukou nových modelov a flexibilnými možnosťami financovania, ale aj aktívnym prístupom autorizovaných partnerov značky. Z celkového počtu 15 860 predaných áut putovalo až 11 995 vozidiel k firemným zákazníkom.
Počet predaných vozidiel značky Škoda na Slovensku v období 1 – 10 / 2024:
Škoda Enyaq 98 ks
Škoda Enyaq Coupé 111 ks
Škoda Fabia 3 260 ks
Škoda Kamiq 2 187 ks
Škoda Karoq 2 037 ks
Škoda Kodiaq 1 560 ks
Škoda Octavia 4 1 413 ks
Škoda Octavia 4 kombi 2 246 ks
Škoda Scala 1 829 ks
Škoda Superb 3 205 ks
Škoda Superb 3 kombi 290 ks
Škoda Superb 4 268 ks
Škoda Superb 4 kombi 356 ks
SPOLU 15 860 ks