Sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, ktorú prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, si za posledných 12 mesiacov počínajúc marcom 2023 pripísala významný úspech – predaj 100-tisíc vozidiel. Kľúčovými mesiacmi boli január a február tohto roku, keď sa predajné čísla vyšplhali na historické maximum, čím prekonali doterajšie rekordy stanovené od roku 1992. Tento nárast podčiarkuje stúpajúci záujem o ojeté auta, čo dokazujú aj údaje z prvého marca.
„Najteplejší február od roku 1961 a aj deň navyše nám pomohli k absolútnym historickým predajným rekordom v prvých dvoch mesiacoch tohto roku. Bez dobrej prípravy by to ale, samozrejme, nešlo. Za vysokými predajmi je samozrejme aj posilnenie výkupu a nedávne rozšírenie ponuky v sieti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 áut,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť prevádzkuje.
TOP 10 najpredávanejších áut v sieti AAA AUTO a Mototechna vo februári 2024 | |||
Česko | Poľsko | Slovensko | |
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia | Škoda Octavia | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb | Kia Sportage | Kia Ceed |
4. | VW Golf | Ford Focus | VW Golf |
5. | VW Passat | Nissan Qashqai | VW Passat |
6. | Hyundai i30 | Toyota Yaris | Kia Sportage |
7. | Hyundai Tucson | Škoda Fabia | Škoda Superb |
8. | Škoda Kodiaq | VW Golf | Ford Focus |
9. | Kia Ceed | Kia Ceed | Hyundai i30 |
10. | Škoda Karoq | Opel Corsa | Hyundai Tucson |
V prvej časti roka, konkrétne v januári a februári, AURES predala neuveriteľných 16,5-tisíc vozidiel, čo je najlepšie číslo od založenia skupiny v roku 1992. Oproti minulým rokom tento výsledok výrazne predčil aj minuloročné maximum, pričom za posledných päť rokov sa predaj v týchto mesiacoch zvýšil o 2 000 vozidiel. Všetky tri krajiny – Slovensko, Česko a Poľsko, kde AURES pôsobí, zaznamenali v predajoch rekordné čísla. Na Slovensku a v Poľsku vzrástla obľúbenosť značiek Ford a Toyota, zatiaľ čo v Česku sa zvýšil dopyt po vozidlách Hyundai.
Pozoruhodný je tiež rastúci záujem o viacmiestne vozidlá a pick-upy, ktorý reflektuje na rostúci dopyt v B2B segmente. V Slovenskej republike sa predaj pick-upov zvýšil o 29 %, v Poľsku zase zaznamenali nárast predaja dodávok o 25 %. Zlepšovanie zákazníckeho servisu a digitalizácia firmy sú podľa Karolíny Topolovej hlavnými dôvodmi tohto predajného úspechu, čo sa odzrkadľuje aj na rastúcich hodnotách indexu NPS a pozitívnych hodnoteniach v Google vyhľadávači, kde v Česku dosahujú priemer nad 4,5. „Súčasný vysoký dopyt sa nám darí uspokojovať vďaka našej robustnej výkupnej infraštruktúre, ktorá využíva nástroje AI a strojového učenia. Pri predaji nám potom pri obsluhe zákazníkov pomáha generatívna umelá inteligencia,“ dodala Karolína Topolová.