IONIQ 5 N, prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N z dielne Hyundai, je na Slovensku v predaji s cenovkou od 75 490 € s DPH. V jedinej, ale najvyššej výbave N Performance ponúka toto vozidlo s 84 kWh akumulátorom pohon 4×4, výkon 478 kW (650k), maximálnu rýchlosť 260 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a množstvo unikátnych N technológií a funkcií pre dokonalý zážitok z jazdy.

 

2024 hyundai ioniq 5 n first drive review Hyundai IONIQ 5 N: prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N má slovenskú cenu

 

 

Na každý deň aj na pretekársku dráhu

 

IONIQ 5 N je u nás v ponuke s jedinou výbavou N Performance, ktorá však dokonale kombinuje tri hlavné piliere výkonu, ktoré sú typické pre všetky modely N so spaľovacími motormi: byť plne pripravený na plnohodnotnú jazdu na pretekárskej dráhe, ponúknuť bezprostrednú zábavu z jazdy v zákrutách a zároveň disponovať charakterom športového auta na každý deň. IONIQ 5 N tieto charakteristiky napĺňa vďaka využitiu nových špeciálnych N technológií, ktoré pochádzajú zo skúseností značky Hyundai z motoristického športu a z dlhoročného vývoja elektrifikovaných vozidiel. IONIQ 5 N je predzvesťou novej elektrickej éry uznávanej divízie Hyundai N.

 

Športový a agresívny dizajn exteriéru

 

IONIQ 5 N prichádza so športovo ladeným dizajnom a charakteristickými dizajnovými prvkami, ktoré sú typické pre ostré modely N. Prednej časti dominuje športový nárazník so 4 aktívnymi klapkami pre efektívnejšie chladenie a lepšie aerodynamické vlastnosti. Predné prívody vzduchu sa zase starajú o účinnejšie chladenie bŕzd. Charakteristická červená linka, ktorú poznáme zo všetkých modelov N, sa v prípade IONIQ-u 5 N tiahne pozdĺž celého vozidla. Bočné prahy a lemy blatníkov sú lakované pre zjednotený farebný dojem z karosérie.

 

22024 hyundai ioniq 5 n first drive review Hyundai IONIQ 5 N: prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N má slovenskú cenu

 

 

Zadný športový nárazník dopĺňa integrovaný difúzor a športový spojler pre optimalizovaný prietok vzduchu. Pod 21″ kovanými zliatinovými diskami kolies s pneumatikami Pirelli P Zero v rozmere 275/35 R21 nájdeme predné štvorpiestové strmene s priemerom kotúča 400mm na prednej náprave a 360mm na zadnej náprave. Brzdové strmene sú vyhotovené v oranžovej farbe s logom N.

 

Primárnu brzdnú silu zabezpečuje rekuperačné brzdenie z motorov, hydraulické brzdy v prípade potreby poskytujú dodatočnú brzdnú silu. Inžinieri Hyundai N navrhli tento jedinečný brzdový systém špeciálne pre model IONIQ 5 N, ktorý ponúka spomaľovaciu silu až 0,6 G – jednu z najvyšších v odvetví – len prostredníctvom rekuperačného brzdenia, ktoré zostáva zapojené aj pri aktivácii ABS s maximálnou brzdnou silou 0,2 G.

 

32024 hyundai ioniq 5 n first drive review Hyundai IONIQ 5 N: prvý vysokovýkonný čisto elektrický model N má slovenskú cenu

 

 

Interiér prispôsobený zážitkom z dokonalej jazdy

Interiér novinky vychádza primárne z bežného IONIQ-u 5, avšak aj tu nájdeme dedikované N prvky. Nájdeme tu predné odľahčené, manuálne nastaviteľné, tzv. „škrupinové“ sedačky v kombinácii pravá koža / alcantara a osvetleným logom N. Vyhrievanie je k dispozícii na všetkých sedadlách, novinkou je však ventilácia predných.

 

Športovým sedadlám sekunduje dedikovaný trojramenný športový volant čalúnený perforovanou kožou s ovládačmi režimu jazdy a voličom funkcie N Grin Boost (NGB). Nový IONIQ 5 N má pevnú stredovú konzolu s posuvnou lakťovou opierkou a bočnými opierkami pre nohy pre lepšie držanie tela v ostrých zákrutách. Po vzore novej generácie modelu KONA tu nájdeme otočné držiaky pohárov a bezdrôtovú nabíjačku so zvýšeným nabíjacím výkonom 15 W. Kovové pedále či prahové lišty v dizajne N sú už samozrejmosťou pri všetkých modeloch z divízie N.

 

Z hľadiska technológií je IONIQ 5 N vybavený digitálnym vnútorným spätným zrkadlom pre lepší výhľadu dozadu a novou generáciou ccNC (Connected Car Navigation Cockpit), ktorý združuje integrovanú N navigáciu a N prístrojovú dosku – v oboch prípadoch s 12,3″ obrazovkami. Infotainment novej generácie ccNC okrem dedikovaných N funkcií po novom ponúka aj služby bezdrôtového Apple CarPlay a Android Auto. Funkcia digitálneho kľúča Hyundai Digital Key 2 Touch funguje na báze technológie UWB, vďaka ktorej pri odomykaní alebo štartovaní už nie je potrebné prikladať svoj smartfón ku kľučke dverí alebo na nabíjaciu položku – telefón stačí mať celý čas vo vrecku.

 

Brutálny výkon a dojazd cez 400 km

 

IONIQ 5 N doslova vyráža dych svojimi výkonnostnými parametrami. Kombinovaný výkon v režime NGB narástol na 478 kW (650 k), vďaka ktorému IONIQ 5 N zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a krútiaci moment sa zastaví na hodnote 770Nm. Kapacita batérie sa zvýšila zo 77,4 kWh na 84 kWh, čo zaručuje dojazd na jedno nabitie podľa metodiky WLTP až 448 km. Tak ako v prípade bežného modelu IONIQ 5 trvá vďaka 800 V architektúre ultra-rýchle nabíjanie z 10% na 80% kapacity batérie iba 18 minút.

 

Použitie elektronického samosvorného diferenciálu (e-LSD) na zadnej náprave umožňuje efektívnejšie rozdeľovať hnaciu silu medzi ľavé a pravé koleso. Novinkou je systém elektronicky riadených tlmičov, ktoré prešli vylepšením a ponúkajú okamžitú odozvu. Zosilnený stĺpik riadenia poskytuje vyššiu tuhosť a lepšiu odozvu riadenia, a to aj vďaka špeciálne vyladenému elektrickému posilňovaču riadenia upevnenému na hrebeni. Úpravám sa nevyhla ani chladiaca sústava, ktorá po novom ponúka zväčšenú chladiacu plochu a účinnejšie chladenie.

 

Cena za plnú výbavu už od 75 490 €

Cena modelu IONIQ 5 N vo výbave N Performance začína na 75 490 €. Zákazníci si môžu priplatiť už len za panoramatické strešné okno (1 200 €) a príplatkový farebný lak (760 €), resp. príplatkový matný lak (1 090 €). Prvé kusy IONIQ 5 N sa v slovenských predajniach objavia na jar roku 2024, avšak objednať si ho zákazníci môžu už dnes.