• Ford Mustang GTD: prichádza s novým výkonnostným balíkom, ktorý umožní absolvovať kolo na Nürburgringu za menej ako sedem minút. Súčasťou balíka sú horčíkové kolesá, aktívna aerodynamika a nová predná maska s brzdiacimi plošinkami.
  • Interiér zameraný na vodiča: Mustang GTD ponúka titánové radiace páčky vyrobené na 3D tlačiarni, štandardné sedadlá Recaro a volant s hrubým vencom a plochým dnom vybavený ďalšími ovládacími prvkami.
  • Výkon a technológia: Tento model poskytuje jedinečný zážitok z jazdy, ktorý podporuje vlastný digitálny prístrojový panel a konfigurovateľný centrálny displej so systémom SYNC 4.

 

Ford Mustang GTD

Vysoký výkon, nadštandardné funkcie a bezkonkurenčná sofistikovanosť sú hlavné črty nového Fordu Mustang GTD Carbon Series, ktorý debutuje tento víkend na pretekoch 24 hodín Le Mans. Tento model vyniká v každom aspekte, od kvality až po štýl.

 

Mustang GTD, v pútavom odtieni Chroma Flame, pôsobí odvážne pri svojej európskej premiére. Nový balík na zvýšenie výkonu a obratnosti, vodičsky zameraný interiér a odhalené prvky z uhlíkových vlákien zdôrazňujú jeho špičkovú konštrukciu.

 

Najvýraznejšou črtou je výkonnostný balík, ktorý zabezpečí, že Mustang GTD prejde okruh Nordschleife v Nürburgringu za menej ako sedem minút. Tento balík obsahuje brzdiace plošinky, väčší rozdeľovač na prednej maske, klapky na spodnej časti karosérie a systém na zníženie aerodynamického odporu na zadnom krídle. Aktívne aerodynamické prvky minimalizujú odpor vzduchu pri jazde v priamom smere, pričom udržiavajú aerodynamickú priľnavosť v zákrutách. Výkonnostný balík zahŕňa aj súpravu Lightweight na zníženie hmotnosti, ktorá odstráni časť zvukovoizolačných materiálov, a ohromujúce 20-palcové horčíkové disky kolies. Tento balík je dostupný v celej modelovej rade Mustang GTD, vrátane série Carbon Series.

 

Ford Mustang GTD

Ford Mustang GTD: Inovácia a výkon v každom detaile

 

„Mnohé športové autá vynikajú len v jednej veci. Ale na to, aby auto zajazdilo rýchle kolo na Nürburgringu, musí byť skvelé vo všetkom. Prejazdy zákrutami, priľnavosť, brzdenie, zrýchlenie – neexistuje jediná oblasť, v ktorej by nemohlo zažiariť,“ uviedol hlavný konštruktér modelu Mustang GTD Greg Goodall. „Od ľahkej karosérie z uhlíkových vlákien na každom GTD až po aktívnu aerodynamiku balíka na zvýšenie výkonu – z motoristického športu sme sa naučili, ako urobiť z Mustangu GTD auto, ktoré vyniká úplne vo všetkom, a to všetko v snahe dosiahnuť, aby zajazdil okruh na Nürburgringu pod sedem minút,“ dodal Goodall.

 

Ford Mustang GTD

 

Pocit sebaistoty vodiča je pre výkon vozidla nesmierne dôležitý, a preto Mustang GTD zabezpečuje, že vodič zostane sústredený a bdelý pri každom prejazde zákrutou, šikanou či na rovinke. Na dosiahnutie tohto cieľa sú ideálne štandardné sedadlá Recaro, ktoré spolupracujú s inovatívnym volantom modelu Mustang GTD. Preteky Le Mans poskytujú prvú príležitosť na predstavenie interiéru GTD.

 

Volant s plochým dnom disponuje hrubým, vatovaným vencom s prémiovými vložkami Dinamica a koženým poťahom, doplneným uhlíkovými vláknami. Mustang GTD exkluzívne ponúka tlačidlá na volante, ktoré umožňujú nastaviť tuhosť odpruženia a režim výfuku, čím vodičovi umožňujú prispôsobiť vozidlo a jeho zvuk aktuálnym potrebám.

 

Na hlavnom paneli pred otočným ovládačom radenia sa nachádzajú dve nové tlačidlá na prístup k aplikáciám Track a na aktiváciu funkcie zdvihu prednej nápravy, ktorá pomáha prekonávať prekážky na parkoviskách a príjazdových cestách.

 

Vďaka titánovým radiacim páčkam vytlačeným na 3D tlačiarni má vodič lepšiu kontrolu nad štandardnou osemstupňovou dvojspojkovou medzinápravovou prevodovkou „transaxle“, ktorá riadi výkon 5,2-litrového preplňovaného motora V8 s výkonom presahujúcim 800 k. Nadrozmerné radiace páčky so šesťuholníkovým vzorom sú ľahké a poskytujú vodičovi pevný úchop – ďalší príklad toho, ako Ford aplikuje znalosti z motoristického športu na zlepšenie jazdných vlastností. Titánové obloženie je tiež dostupné na otočnom ovládači radenia na stredovej konzole.

 

Ford Mustang GTD interier

 

Ford Mustang GTD: Nová úroveň exkluzivity a výkonu

 

„Mustang GTD robí oveľa viac, než len zvyšuje prevádzkový výkon Mustangu. Vnáša do kabíny nový, sústredenejší a exkluzívnejší charakter,“ uviedol dizajnový riaditeľ Anthony Colard.

 

Motoristický štýl, ktorému netreba nič obetovať

 

Na pretekoch v Le Mans sa model Mustang GTD prezentuje novým lakom v odtieni Chroma Flame. Tento odtieň je jedným zo šiestich štandardných farebných prevedení pre model GTD, spolu so sivou Polymimetic Gray, červenou Race Red, čiernou Shadow Black, bielou Frozen White a modrou Lightning Blue. Tento tmavobordový odtieň harmonicky ladí s prvkami z uhlíkových vlákien v sérii Carbon Series.

 

Séria Carbon Series zvýrazňuje karosériu z uhlíkových vlákien tým, že kapota, strecha a zadná plošina Tech Deck zostávajú nelakované, pričom kolesá (hliníkové alebo horčíkové) majú magnetitovú povrchovú úpravu. K dispozícii sú pruhy vo farbe karosérie alebo kontrastné lakované pruhy, ako aj brzdové strmene lakované načierno alebo v modrom odtieni Grabber Blue či červenej Race Red.

 

Ford Mustang GTD sedačky

Mustang GTD prináša inováciu aj v oblasti softvérových balíkov. Herná technológia Unreal Engine poháňa informačno-zábavný systém SYNC 4, ktorý teraz ponúka 13,2-palcový dotykový displej a 12,4-palcový konfigurovateľný digitálny prístrojový panel s uvítacou a rozlúčkovou grafikou špecifickou pre Mustang GTD. Všetkých šesť jazdných režimov obsahuje označenie Mustang GTD, zatiaľ čo nový prístrojový panel Performance je zameraný na vrcholný výkon vozidla. Ukazovateľ prevodového stupňa je v popredí a otáčkomer v strede, pričom všetky zbytočné informácie sú odstránené. Avatar Mustangu na stránke My Mustang teraz nesie označenie Mustang GTD.

 

Otvorenie objednávok v Európe

 

S debutom modelu Mustang GTD v Európe sa oficiálne spúšťa prijímanie objednávok na tomto trhu. Od 13. júna o 13:00 SEČ môžu európski záujemcovia navštíviť stránku TheMustangGTD.com a podať si žiadosť o kúpu tohto výnimočného vozidla, ktoré je považované za najodvážnejší Mustang v histórii.