BMW Group hlási silný rast predaja v Európe a USA, pričom záujem o elektromobily medziročne vyskočil o viac než tretinu. V prvom kvartáli sa značke darilo aj napriek slabšiemu dopytu v Číne.
Rast elektromobility ťahá výsledky nahor
BMW Group dodala zákazníkom po celom svete počas prvých troch mesiacov roka 2025 celkovo 109 516 plne elektrických vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, čo predstavuje medziročný nárast o 32,4 %. Mierne poklesli celkové globálne dodávky, ktoré sa zastavili na čísle 586 149 vozidiel, čo je len o 1,4 % menej ako v rovnakom období vlani.
Z hľadiska regiónov zaznamenala automobilka najvýraznejší nárast predaja elektromobilov v Európe, kde predaje vzrástli o 64,2 %. Výrazný rast hlási aj trh v Spojených štátoch, kde celkové dodávky stúpli o 4 %. V rámci Európy sa medziročne zlepšila aj celková bilancia predaja, ktorá vzrástla o 6,2 %. Mimo Číny zaznamenala značka rast na úrovni 5,9 %.
MINI sa posúva k elektrickej budúcnosti
Sľubné výsledky dosahuje aj značka MINI, ktorá v prvom kvartáli roku 2025 vykázala 35,3 % podiel elektromobilov na celkovom predaji. Generálny riaditeľ Jochen Goller označil súčasnú modelovú stratégiu za kľúčový faktor rastu: „Modelová ofenzíva sa prejavuje výrazným nárastom plne elektrických vozidiel a s pozitívnou dynamikou nových modelov značky MINI.“
Elektrifikácia pokračuje aj v náročných podmienkach
BMW Group napriek neistému trhovému prostrediu pokračuje v strategickom rozvoji elektromobility aj v roku 2025. Automobilka stavia na širokom a atraktívnom portfóliu, ktoré oslovuje zákazníkov v rôznych regiónoch sveta. Čína síce zaznamenala pokles, no celkový trend elektrifikácie ukazuje na rastúci záujem globálneho trhu o plne elektrické modely.
Stratégia pohonov prináša ovocie
Technologická otvorenosť, ktorú dlhodobo presadzuje BMW Group, sa podľa vedenia firmy ukazuje ako správna cesta. Zákazníci naprieč svetovými trhmi prejavujú záujem o vozidlá všetkých druhov pohonu, pričom kľúčovú rolu v raste zohrávajú nové plne elektrické modely MINI. V Európe bolo každé tretie predané MINI bez emisií, v Číne dokonca viac než každé druhé.
Člen predstavenstva BMW AG Jochen Goller v tejto súvislosti uviedol: „Stratégia technologickej otvorenosti (technology-open strategy) spoločnosti BMW Group sa ukazuje ako úspešná. Naše produkty si získavajú zákazníkov na celom svete, a to so všetkými technológiami pohonu, pričom pozitívny impulz poháňajú predovšetkým nové modely značky MINI – najmä plne elektrické verzie. Každé tretie vozidlo značky MINI predané v Európe a viac ako každé druhé predané v Číne bolo plne elektrické.“
Podľa Gollera firma eviduje silný záujem o všetky typy pohonu, pričom dominantná časť dopytu prichádza z domáceho nemeckého trhu: „Cítime sa dostatočne sebavedomí vďaka výraznému nárastu nových objednávok vo všetkých technológiách pohonov, a to najmä na našom domácom trhu v Nemecku.“
Dôležité míľniky pre rok 2025
Spoločnosť BMW Group predpokladá, že do konca roka 2025 dosiahne dva zásadné míľniky v oblasti elektrifikácie. Prvým je dosiahnutie hranice 3 miliónov elektrifikovaných vozidiel (BEV a PHEV) od uvedenia modelov BMW i3 a i8. Druhým cieľom je 1,5 milióna plne elektrických vozidiel, ktoré majú byť doručené zákazníkom celosvetovo.
Počas prvého štvrťroka 2025 predala značka BMW globálne 520 142 vozidiel. Značke sa darilo rásť vo všetkých regiónoch s výnimkou Číny. V Európe prekonala výkonnosť trhu a zároveň si zlepšila pozíciu aj v USA.
Dôležité sú aj čísla týkajúce sa plne elektrických modelov značky BMW, ktorých sa od januára do marca predalo 86 449 kusov, čo predstavuje medziročný rast o 9,9 %.
Silná forma divízie BMW M
Športová divízia BMW M GmbH dosiahla v prvom kvartáli nárast predaja o 5 %, keď zákazníkom doručila celkovo 50 494 vozidiel. Hlavnými ťahúňmi predaja boli vysokovýkonné modely M3 a M5, ktoré si udržujú popularitu naprieč všetkými regiónmi.
MINI stavia na elektrifikácii
Značka MINI, ktorá v minulom roku kompletne obnovila svoju modelovú ponuku, zaznamenala v úvode roka globálny predaj 64 626 kusov, čo znamená nárast o 4,1 %. Takmer každé tretie predané MINI malo plne elektrický pohon, čo odráža 35,3 % podiel elektromobilov v rámci značky.