BMW Group a Toyota Motor Corporation spájajú sily, aby posunuli technológiu vodíkových palivových článkov na vyššiu úroveň. V rámci rozšírenej spolupráce sa plánuje v roku 2028 uviesť na trh prvé sériovo vyrábané vozidlo BMW s palivovými článkami, čím sa rozšíria možnosti elektrického pohonu s nulovými lokálnymi emisiami. Spoločnosti zároveň podporia rozvoj potrebnej vodíkovej infraštruktúry.
BMW a Toyota: Spolupráca na vodíkovej budúcnosti
BMW Group a Toyota Motor Corporation rozširujú svoju spoluprácu v oblasti vodíkových technológií, zameriavajúc sa na vývoj ďalšej generácie palivových článkov pre osobné vozidlá. Toto partnerstvo kombinuje silné stránky oboch automobiliek, pričom BMW plánuje v roku 2028 predstaviť svoje prvé sériovo vyrábané auto poháňané palivovými článkami (FCEV). Tento krok poskytne zákazníkom ďalšiu možnosť plne elektrického pohonu s nulovými lokálnymi emisiami, čím sa rozšíri paleta ekologických riešení v rámci portfólia BMW.
Technologická výmena a rozvoj infraštruktúry
BMW, ako popredný výrobca prémiových vozidiel, a Toyota, najväčší svetový výrobca automobilov, si v rámci spolupráce vymieňajú know-how a skúsenosti z oblasti vodíkových pohonov. Cieľom je nielen technologický pokrok, ale aj podpora rozvoja vodíkovej infraštruktúry, ktorá je kľúčová pre širšie využitie tejto technológie v každodennej doprave. Obe spoločnosti veria, že spolupráca urýchli adopciu vozidiel s palivovými článkami a prispôsobí trh na ich širšie prijatie.
Vodíková mobilita: Pohľad BMW na budúcnosť dopravy
Vedúce postavenie BMW v oblasti elektrického pohonu sa prejavuje nielen v inováciách na poli batériových elektromobilov, ale aj v záväzku k technologickej otvorenosti, ktorá zahŕňa aj palivové články ako alternatívu budúcnosti. Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG, zdôraznil význam tohto kroku: „Predstavujeme významný míľnik v automobilovej histórii: sériovo vyrábané vozidlo s pohonom na palivové články, ktoré bude napájané vodíkom. Tento technologický pokrok nám umožňuje formovať budúcnosť mobility a zároveň otvára novú éru zvýšeného záujmu o vozidlá s palivovými článkami.“
Spoločná vízia pre budúcnosť dopravy
Koji Sato, prezident a člen predstavenstva Toyota Motor Corporation, vyjadril spokojnosť s novou fázou spolupráce s BMW. Spoločné hodnoty zamerané na otvorenosť technológií a viaccestný prístup k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality posilňujú spoločné úsilie oboch spoločností. Cieľom je zrýchliť vývoj pokročilých systémov palivových článkov a infraštruktúry potrebnej na vytvorenie vodíkovej spoločnosti budúcnosti.
Partnerstvo s cieľom rozšíriť ponuku vodíkových vozidiel
BMW Group a Toyota Motor Corporation spojili svoje odborné znalosti pri vývoji systémov pohonu pre osobné automobily, pričom hlavná technológia palivových článkov tretej generácie má potenciál synergicky pôsobiť v osobných aj úžitkových vozidlách. Výsledky tejto spolupráce sa prejavia v rozšírenej ponuke modelov s palivovými článkami oboch značiek, čo posunie víziu vodíkovej mobility bližšie k realite. Vozidlá s vodíkovým pohonom od BMW a Toyoty si zachovajú svoje jedinečné identity a charakteristiky, pričom poskytnú zákazníkom širší výber. Synergie vyplývajúce zo spoločného vývoja a zdieľania technológie majú potenciál znížiť náklady na výrobu palivových článkov, čím sa stanú prístupnejšími pre širšiu verejnosť.
Prvé sériové vodíkové vozidlo BMW už v roku 2028
BMW Group, po úspešnom testovaní modelov BMW iX5 Hydrogen, plánuje v roku 2028 uviesť na trh svoje prvé sériovo vyrábané vozidlo s palivovými článkami. Tento model bude súčasťou existujúceho portfólia BMW, pričom technológia palivových článkov bude doplnkom k batériovým elektromobilom (BEV), plug-in hybridom (PHEV) a vozidlám s motormi s vnútorným spaľovaním (ICE). S týmto krokom BMW posilňuje svoj záväzok ponúkať širokú škálu elektrických pohonov s nulovými lokálnymi emisiami.
Rozšírenie a prehĺbenie dlhodobej spolupráce
BMW Group a Toyota majú za sebou viac ako desať rokov úspešného partnerstva. Spoločne sa snažia urýchliť inovácie v oblasti palivových článkov a priniesť prielom v tejto technológii. S novou úrovňou spolupráce sú odhodlaní zefektívniť vývoj ďalšej generácie pohonov a posunúť hranice vodíkovej mobility.
Spoločná vízia pre pokročilú vodíkovú ekonomiku
BMW a Toyota vnímajú budúcnosť vodíka nielen v osobných, ale aj v úžitkových vozidlách. Rozširovanie plniacej infraštruktúry pre vodík a nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá je kľúčové pre širšie prijatie tejto technológie. Obe spoločnosti podporujú udržateľné dodávky vodíka, spolupracujú s výrobcami, distribútormi a poskytovateľmi plniacich zariadení na zníženie uhlíkovej stopy.
Spolupráca s vládami a investormi
BMW Group a Toyota Motor Corporation spolupracujú s vládnymi inštitúciami a investormi na vytvorení rámca pre podporu vodíkovej mobility a jej ekonomickej udržateľnosti. Spoločnosti hľadajú príležitosti na regionálne a lokálne projekty, ktoré podporia rozvoj potrebnej infraštruktúry a umožnia širšie prijatie vodíka ako zdroja energie.
Výhody vodíka v energetike a mobilite
Vodík sa čoraz viac profiluje ako perspektívny energetický nosič budúcnosti, s potenciálom prispieť k celosvetovej dekarbonizácii. Svojou schopnosťou efektívne ukladať energiu z obnoviteľných zdrojov a zabezpečovať stabilnú integráciu do energetických sietí, vodík dopĺňa ponuku elektrických vozidiel a rozširuje možnosti pre ekologickú mobilitu tam, kde batériové elektromobily nie sú ideálnym riešením.