Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Najmenšia Alfa s pohonom 4x4, ale bez kardanu

 

Malé SUV Junior prichádza s novou verziu, ktorá dostala pohon oboch náprav a napriek tomu, že má dva elektromotory, tankuje aj benzín.                                                                          

 

Z MILANA NAKONIEC JUNIOR                                                                                            

 

Minulý rok predstavila Alfa Romeo nové malé SUV Junior. Na začiatku svojho životného cyklu však niesol označenie Milano, ale podľa talianskeho ministra priemyslu Adolfa Ursu taliansky znejúce názvy môžu mať len produkty, vyrábané v Taliansku. Malú alfu však začali montovať v poľských Tychách  a tak museli označenie Milano zmeniť na Junior. Malému talianovi to v konečnom dôsledku neublížilo. Vstup na trh bol na pomery Alfy Romeo, ktorej sa momentálne s predajmi až tak nedarí, nakoniec celkom úspešný. Len pár mesiacov po uvedení eviduje 27 000 objednávok. Z toho je 19 % čisto elektrických, čo je veľmi slušné číslo. Na druhej strane až 81 % zákazníkov sa rozhodne pre mild-hybridnú verziu Ibrida s preplňovaným trojvalcom PureTech, ktorý spolupracuje so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou e-DCS6 s integrovaným elektromotorom. To znamená, že táto verzia kombinuje 100 kW a 230 Nm spaľovacieho motora s 21 kW a 55 Nm elektromotora. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h to malá alfa s dĺžkou 4173 mm zvláda za 8,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 200 km/h. Podľa fabriky je na tom dobre aj so spotrebou v priemerne si na 100 km vypýta 4,6 až 5,5 litra benzínu.                                                                                                                                        

 

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Najmenšia Alfa s pohonom 4x4, ale bez kardanu

 

PRÍCHOD NOVEJ VERZIE                                                                                                        

 

Má spaľovací motor a nesie označenie Junior Ibrida Q4. Rozširuje tak ponuku o pohon oboch náprav. Technologicky vychádza zo spomínanej spaľovacej verzie, ale na zadnej náprave pridáva druhý 48 V elektromotor a opäť s výkonom 21 kW. Je vybavený redukčným prevodom, čo zvyšuje jeho krútiaci moment. Druhý elektromotor čerpá energiu z malej li-ion batérie, no vďaka funkcii Power Looping ostáva v činnosti aj vtedy, keď nie je v batérii veľa „šťavy“. Vtedy si „potiahne“ elektriku priamo z generátora, ktorý poháňa spaľovací motor. V súvislosti s pohonom 4 × 4 dostal Junior Ibrida Q4 okrem tradičných jazdných režimov Dynamic, Natural a Advanced Efficiency aj nový režim Q4, určený pre jazdu na povrchoch s nízkou priľnavosťou, ako sneh či poľná cesta. V tomto móde je zadný elektromotor aktívnejší ako pri ostatných režimoch a prispieva k lepšej trakcii a ovládateľnosti. Pritom odber z nádrže by nemal byť oveľa väčší a to vďaka tomu, že zadný elektromotor vstupuje do deja len vtedy, keď je to potrebné. Alfa Romeo hovorí o priemernej spotrebe 5,4 litra. Podobne je to aj so zrýchlením z 0 na 100 km/h, Q4 zaostáva len o dve desatinky sekundy (9,1s), na čo má vplyv zrejme vyššia hmotnosť, keďže v porovnaní s verziou Ibrida, je Q4 ťažšia o120 kg. Treba však povedať, že časť z tejto „nadváhy“ ide na viacprvkové zavesenie zadných kolies, čo je bonusom zase pre jazdné vlastnosti. Alfa upravila špeciálne pre Q4 naladenie pružín, tlmičov a stabilizátorov. Jediným mínusom v prípade štvorkolky je menší batožinový priestor. Pôvodných 415 l sa zmenšil na 340 litrov.                                                                        

 

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Najmenšia Alfa s pohonom 4x4, ale bez kardanu

 

DIZAJNOVÉ ZMENY                                                                                                      

 

Verziu Ibrida Q4 spoznáte vďaka čiernej prednej maske „Leggenda“ so svetlým kaligrafickým nápisom Alfa Romeo, ďalej sériovo dodávaným Full LED svetlám a 18 palcovým diskom. Interiér dostal kožený volant, sedadlá „Spiga“ čalúnené kombináciou textilu a technokože. Nechýbajú hliníkové pedále, ambientné osvetlenie či vyššia úroveň infotainmentu Alfa Connect, s 10,25 palcovou dotykovou obrazovkou. Cena v Nemecku začína na 37 000 eur, slovenskú cenovku zatiaľ nepoznáme.