Renault Clio je najpredávanejšie auto svojej kategórie v Európe, predalo sa ho vyše 16 miliónov kusov. Piata generácia francúzskeho bestselleru je na cestách už od roku 2019 a automobilka sa rozhodla oživiť jeho dizajnový jazyk modernizáciu, ktorá je nad rámec bežného faceliftu.

 

Novy Renault Clio 1 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

Vzhľad nového Renaultu Clio na cestách je jednoducho rozpoznateľný. Má novú širšiu masku so šachovnicovým vzorom a kľúčovým prvkom je nový svetelný podpis. Grafika denných svetiel v tvare šípu je inšpirovaná logom automobilky a postupne sa objaví aj v ostatných modeloch. Nové sú aj užšie Full-LED svetlá s piatimi modulmi a nárazník. Zadná časť auta dostala nový športový nárazník s difúzorom a svetlá s výraznou 3D grafikou.

 

Novy Renault Clio 5 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

 

My sme mali k dispozícii Renault Clio TECHNO TCe 90. Rozmery auta ostali nezmenené, na dĺžku má 4053, na šírku 1998 a na výšku 1439 mm. Rázvor náprav je 2583 mm. Na prvý pohľad upúta pekná kombinácia červenej flamme metalízy, chrómovej lišty okolo okien a v dolnej časti dverí a čiernej farby na prednej maske, spätných zrkadlách a v novom zadnom difúzore. Batožinový priestor s dvojitým dnom má objem 391 litrov, v prípade uloženia rezervného kolesa 318 litrov. Jeho otváranie ostalo v nárazníku a rýchlo sa zašpiní. Kľučka zadných dverí je efektne skrytá v ich hornej časti.

 

Novy Renault Clio 4 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

Dominantou interiéru je 7-palcová dotyková obrazovka so systémom Easy Link. Napojiť sa naň viete cez CarPlay/Android. Pokiaľ máte apku My Renault, môžete s autom komunikovať aj na diaľku. Telefón si môžete v aute nabíjať cez USB-C konektory alebo bezdrôtovo. Renault v Cliu ponechal kombináciu ovládania dotykom a cez tlačidlá, respektíve otočné ovládače. Ovládanie rádia je klasicky renolťácke – pod volantom. Informácie o jazde sprostredkováva 7-palcový digitálny kokpit. Veľmi sa mi páčilo použitie nového textilného čalúnenia (na báze celulózy) dverí a palubnej dosky. Veľmi pekné, naozaj. Ako si to žiada doba, v aute už nenájdete kožu. Na sedačkách je kombinácia textilu a umelej kože, vyrobenej z prírodných a polyesterových vlákien. Umelá koža je aj na volante. Mimochodom volant aj sedačky sú vyhrievané. Clio je po novom vybavené až 20 asistenčnými systémami. Vo výbave nechýba asistent opustenie jazdného pruhu, mŕtvy uhol, dažďový a svetelný senzor, predné a zadné parkovacie senzory (v testovanom aute) v kombinácii s 360-stupňovou parkovacou kamerou. Ak však máte väčšie deti, ofrflú vám vybavenie vzadu. Nie je tam žiadny držiak na poháre, ani možnosť nabíjania mobilného telefónu. Takže pri dlhšej ceste sa budete musieť rozprávať. 😀

 

Novy Renault Clio 13 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

Renault Clio TECHNO TCe 90 má 6 stupňovú manuálnu prevodovku a  trojvalcový turbomotor TCe 90 objemu 999 cm3 bez akejkoľvek elektrifikácie. Na dnešné pomery stará škola. Motor má maximálny výkon 67kW/91k pri 4 500–5 000 ot./min a maximálny krútiaci moment 160Nm pri 2 000–3 750 ot./min. Údaj zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 12,2s síce neoslní, ale auto je pocitovo vďaka svojej hmotnosti 1116 kg veľmi agilné. Hlavne v mestskej premávke, kde sa cíti ako ryba vo vode. No nestratíte sa s ním na diaľnici ani na okreskách. A to ani s plným autom. Sám som si to odskúšal, keď sme s plným autom, 2 dospelí + 2 deti, absolvovali cca 200km okruh na Všech svatých na hroby. V rámci svojich možností je teda univerzálny a, ako sa ukázalo, aj veľmi úsporný.

 

Novy Renault Clio 24 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

Samozrejme, aj s Renault Clio TECHNO TCe 90 som prešiel testovací Horehronský okreskový okruh BB – Telgárt a späť, resp Nemecká-Telgárt-BB, pretože po Nemeckú som len stál v zápche. Späť to už bolo plynulejšie, tak som to nechal pustené. V aute som bol sám. Tento okruh mal 156,2 km km, priemernú rýchlosť som mal 58,6 km/h a priemernú spotrebu s ľahkou nohou 3,9l na 100km. Na diaľnici som jazdil za cca 6,3l/100km, veľmi podobne v meste. Celkovo bola priemerná spotrebu 5,9l/100km. Objem palivovej nádrže je 42 litrov, čo nám dáva dojazd cez 700km.

 

Novy Renault Clio 25 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

Napriek tomu, že predpovede posielali kvôli nákladom kedysi v Európe najväčší segment B do zabudnutia, Renault Clio ukazuje, že sa to stále dá. Clio je moderné, praktické auto a motor TCe 90 je univerzálny a úsporný. A to aj bez elektrifikácie. Renault Clio TECHNO TCe 90 je štýlové mestské auto, ktoré sa však nezľakne ani dlhšej cesty.

 

Cena vozidla bez opcií €16.950,-

Cena testovaného vozidla €20.670,-

 

Novy Renault Clio 23 1 Test Renault Clio TECHNO TCe 90: Po modernizácii dostal nový dizajnový jazyk a inovatívne detaily

 

Počas testu som tankoval inovované aditivované palivo Efecta 95  od ORLEN Slovensko, ktoré pri pravidelnom používaní dokáže odstrániť usadeniny v motoroch s priamym a nepriamym vstrekovaním.

 

Tu si môžete pozrieť aj videotesty na Renault Cio.

 

Komplet galéria k článku: