• Peugeot 9X8 s číslom 94 (Di Resta/Duval/Vandoorne) sa umiestnil na 11. mieste a Peugeot 93 (Vergne/Jensen/Müller) obsadil celkové 12. miesto na pretekoch 24 hodín Le Mans 2024.
  • Rekordný dav 329 000 fanúšikov odolával zlým poveternostným podmienkam a bol svedkom mnohých incidentov na trati a dlhých období bezpečnostných vozidiel.
  • V náročných podmienkach tím Peugeot TotalEnergies preukázal vytrvalosť a priviedol obe vozidlá Peugeot 9X8 až do cieľa najprestížnejších vytrvalostných pretekov na svete.

 

92. ročník pretekov 24 hodín Le Mans bol poznačený prerušovanými dažďami, ktoré trvali počas celého preteku, čo spôsobilo množstvo incidentov na trati a časté zásahy bezpečnostných vozidiel. Vodiči strávili za safety carom celkovo až 7 hodín, vrátane štvorhodinového obdobia uprostred noci kvôli zlej viditeľnosti. Premenlivé počasie výrazne komplikovalo požiadavky na pneumatiky aj stratégiu.

 

24h Le Mans Peugeot

Tím Peugeot TotalEnergies sa stretol s niekoľkými menšími výpadkami a chybami v pomalých zónach počas pretekov. Napriek tomu, vďaka spoľahlivosti modelu PEUGEOT 9X8 2024 pri jeho súťažnom debute v Le Mans a odhodlanosti celého tímu, ako aj podpore nadšených fanúšikov, obe vozidlá úspešne dokončili preteky. Skončili tesne mimo prvej desiatky, čo je skvelý výsledok vzhľadom na silnú konkurenciu 23 hyperáut v tohtoročných pretekoch.

 

Linda Jackson, generálna riaditeľka spoločnosti PEUGEOT, vyhlásila: “24 hodín Le Mans je o tímovej práci, vášni a technickej dokonalosti. Nemohla som si želať zanietenejší tím ako Team Peugeot TotalEnergies. V pretekoch trvajúcich 24 hodín a viac ako 4 000 kilometrov nás teší, že obe naše vozidlá prešli cieľovou čiarou bez jediného technického problému. Je to veľmi dobrá ukážka toho, čo nazývame francúzska dokonalosť. Rada by som poďakovala všetkým v tíme za ich tvrdú prácu a všetkým fanúšikom za podporu. Vrátime sa v roku 2025 na ďalší ročník pretekov 24 hodín Le Mans.”

 

Jean-Marc Finot, senior viceprezident Stellantis Motorsport

 

“Bol to nádherný víkend 24 hodín Le Mans s úplným nasadením tímov. Aj keď nie sme úplne spokojní s konečným výsledkom, je to čestný výsledok a odráža obrovské množstvo práce všetkých tímov Peugeot Sport. Užili sme si bezchybný víkend z hľadiska spoľahlivosti, ktorá je prvou požiadavkou v motoristickom športe a u zákazníkov značky Peugeot. Naše autá jazdili 24 hodín v neuveriteľne náročných a nemilosrdných podmienkach. To, čo sa nám podarilo, závisí od tvrdej práce a pozornosti venovanej detailom. Radi by sme tiež poďakovali všetkým našim partnerom, ktorí prispeli k tomuto programu: TotalEnergies, Cap Gemini a ďalším významným partnerom.”

 

Olivier Jansonnie, technický riaditeľ Peugeot Sport

 

“Vzhľadom na predpoveď počasia sme očakávali náročné preteky a určite sme neboli sklamaní. Preteky boli cez noc na dlhý čas prerušené. Naše rozhodnutie namontovať pneumatiky do mokrého počasia na začiatku pretekov nebolo najlepším riešením. Pri spätnom pohľade sme mali zostať na slickoch, ale rozhodli sme sa hrať na istotu. Zaostali sme a ocitli sme sa o kolo nižšie oproti lídrovi. Podarilo sa nám dostať späť do vedúceho kola, ale autá vpredu išli rýchlejšie ako my. Veľkým pozitívom je pre mňa spoľahlivosť áut. Teraz musíme nájsť rýchlosť, aby sme boli schopní bojovať s najlepšími autami. Chcel by som poďakovať celému tímu za tvrdú prácu a fanúšikom za podporu.”

Jean-Eric Vergne (č. 93 PEUGEOT 9X8)

 

“Tento rok to boli neuveriteľné preteky. Bol to najsúťaživejší a najťažší Le Mans, aký som zažil. Myslím si, že stojí za to zdôrazniť, že sme absolvovali 24-hodinové preteky bez akýchkoľvek mechanických problémov. Skončili sme jedno kolo za víťazom, čo je zlepšenie oproti minulému roku. Nakoniec nám chýbalo tempo, ale nabudúce sa vrátime silnejší.”

Mikkel Jensen (č. 93 PEUGEOT 9X8)

 

“Boli to ťažké preteky. Bolo to tam šialené. V určitom okamihu sme namontovali každý typ pneumatiky. Osobne som jazdil veľmi málo so slickami. Bolo to ťažké, inžinieri mi stále posielali správy, že o päť minút bude pršať, v Mulsanne alebo v Indianapolise. Bolo veľmi ťažké sústrediť sa na tempo, bol tam veľký tlak. Napriek tomu som hrdý na tím, ktorému sa podarilo dostať obe autá do cieľa.”

Nico Müller (č. 93 PEUGEOT 9X8)

 

“Mali sme niekoľko menších problémov s viac či menej významnými dôsledkami. Naše preteky boli nepochybne sťažené stratégiou mokrých pneumatík na štarte. Napriek tomu auto jazdilo dobre, čo odráža prácu celého tímu. Tento víkend sme naozaj nemali tempo, ale teraz musíme obrátiť naše myšlienky do budúcnosti.”

Loïc Duval (č. 94 PEUGEOT 9X8)

 

“Je tu trochu frustrácie, pretože niekoľko menších pretekárskych incidentov nás stálo umiestnenie v prvej desiatke, čo by bolo odmenou za tvrdú prácu tímu. Myslím si, že by sme si to zaslúžili. Som veľmi rád, že obe autá dorazili do cieľa, čo je z hľadiska spoľahlivosti dobrý krok vpred. Chýbalo nám tempo a musíme na tom pracovať. Každý odviedol skvelú prácu a vzhľadom na ťažké podmienky sme to zvládli celkom dobre.”

Paul Di Resta (č. 94 PEUGEOT 9X8)

“Takéto preteky sú vždy ťažké. Chcem vyzdvihnúť dobrého tímového ducha a obrovské množstvo práce vykonanej na príprave 9X8. V prvých dvoch hodinách sme stratili jedno kolo, ale boli sme blízko k prvej desiatke. Nebolo to ľahké s novým autom, proti takým ako Porsche, Toyota a Ferrari. Rok 2025 začína teraz. Milujem tento tím a bol by som naozaj rád, keby tu v Le Mans oslavoval víťazstvo.”

Stoffel Vandoorne (č. 94 PEUGEOT 9X8)

“Držali sme sa tam až do konca pretekov. Bolo to veľmi intenzívne s dažďom a bezpečnostnými vozidlami. Som trochu frustrovaný, že som neskončil na bodoch, ale neboli sme ďaleko od prvej desiatky. Možno to nie je výsledok, v ktorý sme všetci dúfali a očividne máme pred sebou ešte veľa práce. Ale teším sa, že čoskoro budem môcť bojovať vpredu.”