Otestovali sme štýlové SUV kupé Renault Arkana, ktoré vzniklo z kompromisu a s viacerými kompromismi na palube. Na rozdiel od ruskej verzie využíva modernú techniku koncernu Renault – platformu CMF-B z Clia a Capturu. Dalo by sa povedať, že ide o mierne rozšírený a poriadne natiahnutý Captur, no rozdielov medzi týmito modelmi je viac ako sa na prvý pohľad zdá. Renault použil rovnaký recept aký česká Škoda využíva pri viacerých modeloch. Technický základ nižšieho segmentu, ale natiahnutý na dĺžku do extrémnych rozmerov. Škoda len, že z toho prírastku v dĺžke a rázvore náprav nakoniec zadní pasažieri majú dosť málo. Štýlovo tvarovaná karoséria v zadnej časti totiž nepustí a keď výrobca chcel objem kufra aspoň 500 litrov, musel ho na dĺžku poriadne natiahnuť. Veľkým esom v rukáve Arkany je určite výborný benzínový štvorvalec 140 TCe, ktorý patrí medzi ozdoby v tomto segmente. Obrovským prekvapením bol pre mňa tiež podvozok, ktorý predvádza až šokujúcu istotu, stabilitu a podpisuje sa pod skvelú jazdnú dynamiku. V teste som bol zvedavý ako tento sexi SUV jazvečík so solídne vysokým podvozkom poradí vo vyhýbacom manévri. Preveril som jeho trakčné schopnosti v teréne, hoci sa jedná len o predokolku a novinku sme si pozrel aj zospodu a samozrejme preklepnem tiež vnútorný priestor.
Cena testovaného modelu: 29.800 eur
kamera: Roman Buocik
Strih: Ján Johno Gajdoš
Renault testy a prvé jazdy
Odoberať Autožurnál – https://www.youtube.com/channel/UCdN1w6XRSXkuzrMu_wJgJRQ?sub_confirmation=1
Facebook – https://www.facebook.com/autozurnal
Instagram – https://www.instagram.com/casopis.web.autozurnal
Web – https://autozurnal.com
#Renault #RenaultArkana #PrvaJazda