Do Vitary a S-Crossu sa po pauze vrátil 6-st. hydromeničový automat Aisin. Suzuki totiž pri týchto modeloch spolieha výlučne na štvorvalcový turbobenzínový motor 1.4 BoosterJet, ktorý v najnovšej evolúcii prešiel mnohými technickými zmenami a hlavne mu pribudol „parťák“ v podobe mild-hybridného systému. Suzuki za ten čas ladilo spoluprácu automatickej prevodovky a hybridného systému pre čo najlepší výsledok. Podarilo sa? Nový motor má nižší maximálny výkon, ale viac krútiaceho momentu, ktorý navyše v nízkych a stredných otáčkach dopuje integrovaný štartér generátor porciou 10 kW (14 k) a 50 Nm. Starší, nehybridný 1.4 BoosterJet mal v prípade spolupráce s manuálnou prevodovkou kratšie prevody ako hybridná novinka. Preto sa mnohým zdalo, že ten novší motor je akosi menej výbušný. No v prípade automatických prevodoviek sú prevody rovnako dlhé. Preto nás zaujímalo, ako si obe evolúcie motora 1.4BoosterJet poradia v priamom porovnaní. Zohnali sme ľahko ojazdenú Vitaru 1.4 BoosterJet 103 kW (140 k) a postavili ju proti novinke s nižším celkovým výkonom 95 kW (129 k). Sily si zmerajú v zrýchlení z miesta, v pružnom zrýchlení a v úspornosti – spotrebe paliva. Výsledok nás prekvapil a určite prekvapí aj vás. Viac už vo videu.

Náš video tím oblieka www.vermont.sk

kamera: Roman Buocik
strih: Ján Johno Gajdoš

Video sponzoruje: Peugeot HOT DAYS, Camel Active, Unipetrol

Suzuki testy a prvé jazdy: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSUpd6SrbI9Xl_euhJxpim9EW0L81UTs8

Odoberať Autožurnál – https://www.youtube.com/channel/UCdN1w6XRSXkuzrMu_wJgJRQ?sub_confirmation=1
Facebook – https://www.facebook.com/autozurnal
Instagram – https://www.instagram.com/autozurnal_
Web – https://autozurnal.com/

#suzukiVitaraHybridAT #VitaraBoosterjetAutomat #test